DUBROVNIK, 5. rujna (Hina) - Na području Dubrovačko-neretvanske županije, kao i u cijeloj Hrvatskoj, postoje velike mogućnosti i odlični prirodni resursi, strateški lokaliteti te ljudski potencijal potreban za kvalitetni razvoj
turizma koji uz poboljšanje turističke ponude može pridonijeti i poboljšanju kvalitete života stanovništva.
DUBROVNIK, 5. rujna (Hina) - Na području Dubrovačko-neretvanske
županije, kao i u cijeloj Hrvatskoj, postoje velike mogućnosti i
odlični prirodni resursi, strateški lokaliteti te ljudski
potencijal potreban za kvalitetni razvoj turizma koji uz
poboljšanje turističke ponude može pridonijeti i poboljšanju
kvalitete života stanovništva.#L#
Kazao je to na današnjoj prezentaciji Strateško-marketinškog plana
za hrvatski turizam u Dubrovniku Eulogio Bordas, direktor
španjolske tvrtke THR iz Barcelone, koja je za potrebe hrvatskog
turizma, a u suradnji sa Ministarstvom turizma i Hrvatskom
turističkom zajednicom (HTZ) taj plan i izradila.
Bordas je više puta dosad isticao kako je turizam najveći
gospodarski sektor u svijetu za kojeg se u idućih 12 godina očekuje
da će biti i udvostručen, te da slično može očekivati i Hrvatska
koja ima odlične preduvjete za dalji razvoj turizma, posebno u
izvanredno uščuvanom mediteranskom nasljeđu. Bordas pri tome
naglašava, a to je i okosnica Strateško-marketinškog plana, da je
Hrvatska jedina sredozemna zemlja koja je sačuvala jedinstveno
nasljeđe svoga podneblja te da bi se ubuduće trebala predstavljati
kao zemlja za različit odmor s autohtonim proizvodima i očuvanom
prirodom i morem.
Dodao je i da je taj plan jedan od najprofesionalnije odrađenih
marketinških planova za turizam na Mediteranu u čijem je kreiranju
sudjelovala i struka i lokalno stanovništvo, budući je usvajanju
plana prethodilo konzultiranje i usaglašavanja na terenu.
No, da bi se ostvario koncept po kojem Hrvatska u idućih 10-ak
godina može postati jedna od najprivlačnijih turističkih
destinacija na Mediteranu, Bordas kaže da treba još puno raditi te
da se svi uključeni u turizam, pa i cjelokupno stanovništvo trebaju
više angažirati.
Inače, Plan, među ostalim, predviđa poboljšanje konkurentnosti
hrvatskog turizma i to kroz tzv. klubove konkurentnosti pojedinih
hrvatskih regija. Predlaže se i dovođenje velikih priznatih
hotelskih lanaca te veće usmjeravanje promocije na njemačko,
češko, austrijsko, talijansko i slovensko tržište odakle se, po
procjenama, u Hrvatskoj u iduće četiri godine očekuje 70 posto
turista.
Obzirom na smještajne kapacitete plan ne zanemaruje ponudu
privatnog i apartmanskog smještaja, no naglašava se da su hoteli
isplativiji jer jedan hotelski krevet proizvodi 17 puta više radnih
mjesta nego onaj u apartmanu koji zauzima 17 puta više zemljišta.
Planom je predloženo i nekoliko vrsta marketinških strategija koje
treba razviti u iduće tri godine, a najvažnije se odnose na
kreiranje novih turističkih proizvoda koje Hrvatska sada nema,
primjerice nautički charter, krstarenja Jadranom, robinzonski
turizam na otocima, festivali na plažama i slično. Uz to, dosta će
trebati poraditi i na hrvatskoj gostoljubivosti i izvrsnosti, te
autentičnoj ponudi hrane i pića.
Predlaže se i napuštanje politike niskih cijena i produljenje
turističke sezone, ali ne samo radi povećanje profita, nego prije
svega radi poboljšanja kvalitete života turista i domaćeg
stanovništva.
Današnjoj su prezentaciji plana u Dubrovniku, između ostalih, bili
nazočni i direktor HTZ-a Niko Bulič, direktor Turističke zajednice
Dubrovačko-neretvanske županije Vladimir Bakić te dubrovačka
gradonačelnica Dubravka Šuica.
(Hina) hšpa/tam db
(Hina) hšpa/tam db