FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

U MUZEJU GUGGENHEIM U BILBAU IZLOŽBA O PARIŠKIM ČETVRTIMA

Autor: ;BNOV;AJEL;
ZAGREB/BILBAO, 3. lipnja (Hina) - Izložba "Pariz - prijestolnica umjetnosti, 1900.-1968.", koja je proteklog tjedna otvorena u muzeju Guggenheim u Bilbau, predstavlja legendarne pariške četvrti - od Monmartrea iz doba avangarde i Montparnassea tridesetih godina sve do Saint-Germain-des-Presa iz poslijeratnog razdoblja i Latinske četvrti šezdesetih godina, prisjećajući se povijesti tog razdoblja i umjetnika koji su promijenili umjetnost dvadesetog stoljeća.
ZAGREB/BILBAO, 3. lipnja (Hina) - Izložba "Pariz - prijestolnica umjetnosti, 1900.-1968.", koja je proteklog tjedna otvorena u muzeju Guggenheim u Bilbau, predstavlja legendarne pariške četvrti - od Monmartrea iz doba avangarde i Montparnassea tridesetih godina sve do Saint-Germain-des-Presa iz poslijeratnog razdoblja i Latinske četvrti šezdesetih godina, prisjećajući se povijesti tog razdoblja i umjetnika koji su promijenili umjetnost dvadesetog stoljeća. #L# Izložbu je postavila Kraljevska akademija umjetnosti iz Londona pod pokroviteljstvom zaklade BBVA, a riječ je o 250 umjetničkih djela i 150 umjetnika. Kako navodi ravnatelj muzeja Juan Ignacio Vidarte, želja je ispričati priču o umjetničkom životu francuske prijestolnice čija žarišta su tijekom stoljeća bila u različitim dijelovima grada, piše španjolski dnevnik El Pais. Nije riječ o francuskoj, već o europskoj izložbi. Ona počinje "Gospođicama iz Avignona" Pabla Picassa (iako samo djelo nije izloženo jer je njegova posudba gotovo nemoguća), koji je 1907. u jednom studiju u četvrti Monmartre otvorio revolucionarni put kubizma. Djela Picassa, Braquea, Delaunaya, Juana Grisa i Marie Blanchard oživljavaju umjetničko ozračje prva dva desetljeća prošlog stoljeća. Ulazak u dvadesete godine značio je seobu žarišta u četvrt Montparnasse i povratak figurativnosti, koja je predstavljena u prostoriji posvećenoj ženskim aktovima, s djelima Dufyja, Picabie, Maillola, Bonnarda i Modigliania. Među njima se nalazi skupina nadrealističnih slika, kao predznak fašizma i rata. Uz Saint-German-des-Pres veže se razdoblje nacističke okupacije, koje se ogleda u radovima Dubuffeta i Giacomettija. Četvrt egzistencijalista predstavljena je i kao mjesto vitalnosti, kreativnosti i kolorizma poslijeratnog razdoblja. Tu su izložene slike Yvesa Kleina i skulpture Cesara i Germaine Richier, a ovaj dio izložbe završava kinetičkom umjetnošću i "op artom". Prostorija posvećena šezdesetim godinama i Latinskoj četvrti energično završava izložbu i okuplja djela koja se bave političkim kompromisom, podizanjem svakodnevnih predmeta na razinu umjetnosti i ona koja se očituju novim relizmom umjetnika poput Christa i Niki de Saint Phalle. (Hina) abj bnš

(Hina) abj bnš

An unhandled error has occurred. Reload 🗙