MUENCHEN, 16. veljače (Hina) - Interes Nijemaca za putovanje i odmor u inozemstvo ove godine, pa tako i u Hrvatsku i dalje je dobar, no zbog recesije njemačkog gospodarstva te sve veće nezaposlenosti, što je dovelo do štednje,
njemački organizatori putovanja procjenjuju da će ove godine ipak više Nijemaca ostati kod kuće nego prijašnjih godina.
MUENCHEN, 16. veljače (Hina) - Interes Nijemaca za putovanje i
odmor u inozemstvo ove godine, pa tako i u Hrvatsku i dalje je dobar,
no zbog recesije njemačkog gospodarstva te sve veće
nezaposlenosti, što je dovelo do štednje, njemački organizatori
putovanja procjenjuju da će ove godine ipak više Nijemaca ostati
kod kuće nego prijašnjih godina.#L#
Takve procjene čule su se tijekom prvog dana jednog od
najznačajnijih turističkih sajmova Njemačke, C-B-R 2002. koji je u
petak navečer po 33. put otvoren u Muenchenu. Na tom sajmu će u
idućih tjedan svoje turističke, nautičke i sportske mogućnosti
njemačkoj širokoj publici predstaviti 1.194 izlagača iz cijelog
svijeta, među kojima i Hrvatska čiju turističku ponudu promovira
Hrvatska turistička zajednica (HTZ) u suradnji s nekoliko
jadranskih županija te ronilačkim, nautičkim i kamping udrugama.
Organizatori sajma ove godine očekuju oko 200 tisuća posjetitelja,
a tijekom sajma održavat će se brojne prezentacije, seminari i
atraktivni programi za publiku.
Muenchenski sajam CBR je za Hrvatsku posebno značajan budući da
Bavarci čine oko 40 posto svih njemačkih turista u Hrvatskoj, a po
procjenama njemačkih touroperatora booking za odmor u Hrvatskoj je
na razini prošle godine te je ove godine realno očekivanje sličnog
broja njemačkih turista kao i prošle kada ih je iz cijele Njemačke
bilo gotovo 1,3 milijuna. Iako neki touroperateri bilježe i blagi
rast prodaje u odnosu na isto vrijeme lani (primjerice ID Riva Tours
ima porast od 2 do 3 posto) ipak je to sve na razini prošle godine. Uz
to, kako se čulo, njemački touroperatori zamjeraju Hrvatskoj
ovogodišnje povećanje cijena u gotovo svim segmentima turističke
ponude, negdje i do 40 posto, te smatraju da je to vrlo rizično i
"opasno" s obzirom na krizu u svjetskoj industriji putovanja
nastaloj nakon 11. rujna prošle godine i napada na Ameriku. Nijemci
se nadaju da će povećanje cijena u Hrvatskom turizmu donijeti
obećanu kvalitetu ponude i raznovrsnije sadržaje, jer, kako
naglašavaju, druge su zemlje, posebno one konkurentne Hrvatskoj na
njemačkom tržištu (Španjolska, Italija, Turska, Grčka) smanjile
cijene te uložile puno više u promociju na njemačkom tržištu.
(Hina) tam sd
(Hina) tam sd