ZAGREB, 11. prosinca (Hina) - Izložba o stotinu godina od otvaranja uskotračne željezničke pruge Split-Sinj, popularne "Rere", otvorena je danas u zagrebačkom Tehničkom muzeju uz prigodan folklorni program HKUD Željezničar iz
Zagreba.
ZAGREB, 11. prosinca (Hina) - Izložba o stotinu godina od otvaranja
uskotračne željezničke pruge Split-Sinj, popularne "Rere",
otvorena je danas u zagrebačkom Tehničkom muzeju uz prigodan
folklorni program HKUD Željezničar iz Zagreba.#L#
Izložba čiji je autor amater iz Splita, Valter Firić, prethodno je
postavljena u Splitu 12. rujna, na datum otvorenja "Rere".
Pruga je ime dobila po narodnoj pjesmi reri koja se često čula iz
sporovoznog vlaka, ispričala je ravnateljica Hrvatskog
željezničkog muzeja Helena Bunijevac.
"Uz Gospu Sinjsku 'Rera' je bila duša kraja", navela je.
Posljednji vlak vozio je 30. rujna 1962.
Cijena korištenja pruge bila je visoka, pa je u naletu razvoja
cestovnog prometa, početkom 60-tih godina prošlog stoljeća,
zatvorena zajedno s preostalim uskotračnim prugama.
Bila je duga nepunih 40 kilometara, a njome se iz Sinja u Split
vozilo oko dva i pol sata, a iz Splita, zbog uspona, gotovo tri
sata.
Širina tračnica iznosila je 76 centimetara. Pruga je u početku
imala pet kolodvora i tri stanice, a prolazila je i kroz tri
tunela.
Mješovita putničko-teretna kompozicija prometovala je dva puta na
dan.
Izgrađena je kao dio pruge koja je trebala povezivati Solin s
Bugojnom i Sarajevom, no zamisao je prekinuo Prvi svjetski rat.
Lokomotive su izrađene u Linzu i Budimpešti. Bile su teške svega
22,4 tone, vučne snage 40 tona i maksimalne brzine 40 kilometara na
sat.
(Hina) iluc sšh
(Hina) iluc sšh