ZAGREB, 20. studenoga (Hina) - Hrvatska Vlada na sutrašnjoj bi sjednici trebala donijeti Uredbu kojom se propisuje sustav i rokovi postupnog isključenja iz plovidbe tankera bez dvostruke oplate do 2010.
ZAGREB, 20. studenoga (Hina) - Hrvatska Vlada na sutrašnjoj bi
sjednici trebala donijeti Uredbu kojom se propisuje sustav i rokovi
postupnog isključenja iz plovidbe tankera bez dvostruke oplate do
2010. #L#
Uredba se donosi radi podizanja razine sigurnosti pomorske
plovidbe i sprečevanja onečišćenja Jadranskog mora, a sukladno
zahtjevima Međunarodne konvencije o zaštiti mora.
U cijelosti je usklađena s Uredbom Europskog parlamenta iz srpnja
ove godine.
Ministar pomorstva, prometa i veza Roland Žuvanić za Hinu je
izjavio kako su te odredbe uvrštene u nacrt izmjena Pomorskog
zakonika, ali kako nije donijet prije raspuštanja Hrvatskog
sabora, bilo je nužno problem privremeno riješiti vladinom
uredbom.
Zbog opasnosti od mogućeg onečišćenja neophodno je odmah zabraniti
najrizičnijoj skupini tankera prijevoz teške nafte, te definirati
rokove postupnog isključenja i drugih kategorija tankera za ulje,
kako je to učinjeno i u EU, rekao je Žuvanić.
Donošenjem Uredbe podižu se standardi ekološke zaštite Jadrana, a
Hrvatska se svrstava u europske pomorske zemlje s najvišim
standardima zaštite mora od onečišćenja s tankera.
Uredba se ne primjenjuje na ratne i javne brodove.
Inspekcijski nadzor na provođenjem Uredbe obavljati će inspekcija
sigurnosti plovidbe Ministarstva i lučkih kapetanija.
Novčanom kaznom od 500.000 kuna kaznit će se brodar koji suprotno
odredbama Uredbe uplovi u luku u Republici Hrvatskoj ili uz
nepomični odobalni objekt nad kojima Hrvatska ima ovlasti voditi
upravni i/ili inspekcijski nadzor. Novčanom kaznom od 200.000 kuna
kaznit će se zapovjednik broda, fizička osoba i odgovorna osoba u
pravnoj osobi.
(Hina) bma sšh
(Hina) bma sšh