ZAGREB, 19. studenoga (Hina) - U cilju povećanje produktivnosti i izvoza, u iduće tri godine u pedeset bi hrvatskih tvrtki trebao biti implementiran Program poboljšanja konkurentnosti hrvatskog gospodarstva po metodologiji 20
ključeva, rekao je današnjem predstavljanju tog programa Žarko Primorac, regionalni direktor konzultantsko-revizorske tvrtke Deloitte&Touche koja ima licencu za provođenje tog programa u Hrvatskoj.
ZAGREB, 19. studenoga (Hina) - U cilju povećanje produktivnosti i
izvoza, u iduće tri godine u pedeset bi hrvatskih tvrtki trebao biti
implementiran Program poboljšanja konkurentnosti hrvatskog
gospodarstva po metodologiji 20 ključeva, rekao je današnjem
predstavljanju tog programa Žarko Primorac, regionalni direktor
konzultantsko-revizorske tvrtke Deloitte&Touche koja ima licencu
za provođenje tog programa u Hrvatskoj.#L#
Program '20 ključeva' razvio je japanski profesor Iwao Kobayashi na
temelju Toyotinog proizvodnog sustava, a obuhvaća 20 praktičnih i
integriranih metoda za unapređenje konkurentnosti i to
poboljšanjem proizvoda i usluga, njihovom bržom isporukom i nižim
cijenama. U Hrvatskoj će biti provođen u suradnji Deloitte&Touche-
a, Ministarstva gospodarstva i Fonda za razvoj i zapošljavanje.
Provođenje programa tvrtkama će s 40 posto sredstava financirati
Ministarstvo gospodarstva i Fond za razvoj, dok će preostalih 60
posto plaćati same tvrtke koje budu uključene u program.
Primorac je istaknuo kako program sadrži niz specijalno
dizajniranih postupaka kojima se poboljšava konkurentnost tvrtki
te nije namijenjen tvrtkama koje trebaju temeljito
restrukturiranje, primjerice problematičnoj hrvatskoj
brodogradnji.
Napomenuo je i da se program '20 ključeva' uspješno primjenjuje u
500-ak svjetskih tvrtki te da su sve pritom ostvarile značajno
poboljšanje u poslovanju. Samo u Sloveniji taj se program provodi u
60 tvrtki, poput Gorenja, Save iz Kranja, Planike, Droge iz
Portoroža i dr. Iako je ovaj program uglavnom namijenjen velikim,
posebice industrijskim poduzećima, uspjeh je postignut i tvrtkama
koje se bave uslužnim djelatnostima, poput turizma.
Tvrtke koje su zainteresirane za implementiranje programa '20
ključeva' trebaju se prijaviti u Deloitte&Touche, koji njihove
prijavnice prima do 5. prosinca, a Primorac očekuje da će već ove
godine u taj program biti uključeno 20-tak tvrtki.
(Hina) rub db
(Hina) rub db