ZAGREB, 18. studenoga (Hina) - Spalionicu otpada Puto trebalo bi što prije staviti u funkciju, kako bi se tvrtkama omogućilo jeftinije i brže zbrinjavanje otpada, zaključak je okruglog stola "Postupanje s opasnim otpadom i uloga
spalionice Puto u Republici Hrvatskoj".
ZAGREB, 18. studenoga (Hina) - Spalionicu otpada Puto trebalo bi
što prije staviti u funkciju, kako bi se tvrtkama omogućilo
jeftinije i brže zbrinjavanje otpada, zaključak je okruglog stola
"Postupanje s opasnim otpadom i uloga spalionice Puto u Republici
Hrvatskoj". #L#
Puto, istaknuto je, nije trajno rješenje bez donošenja Strategije
zbrinjavanja i gospodarenja otpadom u Republici Hrvatskoj, čije se
donošenje, kako je rečeno, očekuje što prije, najkasnije početkom
2004.
Hrvatsko gospodarstvo godišnje "proizvodi" između 250 i 300 tisuća
tona opasnog otpada koji se sada izvozi, najviše u zemlje Europske
unije koje imaju postrojenja za obradu opasnog otpada, čulo se na
skupu. Gospodarstvenici okupljeni na okruglom stolu upozorili su
da je izvoz puno skuplje rješenje od zbrinjavanja njihova opasnog
otpada u spalionici.
Također, po podacima iznijetima na skupu, "hladni pogon" Puta
mjesečno košta oko 800 tisuća kuna. S obzirom da je požar u
skladištu Puto bio u kolovozu prošle godine, od kada Puto ne radi,
dosad je hladni pogon koštao gotovo 11 milijuna kuna, što bi bilo
više nego dovoljno za njegovu sanaciju.
Ministarstvo zaštite okoliša i prostornog uređenja, nakon
prestanka rada spalionice Puto, odobrilo je izvoz oko 7 tisuća tona
opasnog otpada, uglavnom za zbrinjavanje termičkom obradom, te 700
tona pepela. Također, odobrenje za izvoz izdano je i za oko 3 tisuće
tona olovnih akumulatora, podaci su Udruženja za sekundarne
sirovine, sakupljanje i preradu pri HGK.
U na trenutke žustroj raspravi, poduzetnici su s jedne strane bili
za nastavak rada spalionice, dok su predstavnici Ministarstva
zaštite okoliša i prostornog uređenja zastupali stav kako Puto ne
treba dobiti dozvolu za nastavak rada.
Glavni državni inspektor Branko Jordanić, iznoseći podatke o
provedenom inspekcijskom nadzoru, ocijenio je da razlozi za
probleme Putoa i cjelokupnog gospodarenja opasnim otpadom leže u,
kako je rekao, "zanemarivanju glasa struke". Pozvao je stoga sve na
donošenje realno provedivih standarda, u suglasju sa strukom.
(Hina) duk db
(Hina) duk db