ZAGREB, 17. studenoga (Hina) - Prehrambena industrija Podravka u prvih je devet ovogodišnjih mjeseci ostvarila gotovo 2,5 milijarde kuna prihoda, što je 23 posto više nego u istom razdoblju lani, pri čemu je neto dobit iznosila 24
milijuna kuna, izjavio je danas predsjednik Uprave Podravke Darko Marinac.
ZAGREB, 17. studenoga (Hina) - Prehrambena industrija Podravka u
prvih je devet ovogodišnjih mjeseci ostvarila gotovo 2,5 milijarde
kuna prihoda, što je 23 posto više nego u istom razdoblju lani, pri
čemu je neto dobit iznosila 24 milijuna kuna, izjavio je danas
predsjednik Uprave Podravke Darko Marinac.#L#
Posebno se izdvaja podatak o neto dobiti grupe Podravka od 24
milijuna kuna, jer je u prvih šest mjeseci ostvaren gubitak od 29
milijuna kuna, ponajviše zbog problema koje su imali na poljskom
tržištu.
U trećem je kvartalu ove godine ostvaren pozitivni zaokret u
poslovanju grupe Podravka, odnosno ostvareni su dobri prodajni
rezultati, dok su troškovi rasli sporije od prodaje. U razdoblju od
srpnja do rujna ostvareno je čak dvije trećine ukupne operativne
devetomjesečne ovogodišnje dobiti (EBIT) odnosno samo u ta tri
mjeseca neto je dobit ukupno poboljšana 53 milijuna kuna.
Prihodi od prodaje u devet su mjeseci iznosili 2,38 milijardi kuna,
što je porast od 25 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje. Od toga
je 55 posto ostvareno na domaćem tržištu, a 44,5 posto na inozemnim
tržištima. Na domaćem je tržištu zabilježen rast prodaje od 20
posto, a na inozemnom 32 posto.
U strukturi prihoda od prodaje, kazao je Marinac, sve grupe
proizvoda zabilježile su rast, izuzev Vegete. Tako je prihod od
prodaje Vegeta ostvaren u iznosu od 420,7 milijuna kuna, što je pad
u odnosu na isto lanjsko razdoblje, zbog, kako je rekao, lošijeg
rezultata na tržištima Poljske i Pribaltika. Podravka jela
ostvarila su prihod od prodaje od 201,9 milijuna kuna, ili dva posto
više, Lino, Dolcela i Kvik 199,3 milijuna kuna ili četiri posto
više, a prihod od prodaje mesa i mesnih prerađevina povećan je 12
posto, na 202,8 milijuna kuna. Povećan je i prihod od prodaje voća i
povrća, za devet posto, na 157,1 milijun kuna, dok su najveći rast
od 46 posto zabilježila pića, sa ostvarenim prihodima od prodaje od
164,5 milijuna kuna. Lijekovi i kozmetika ostvarili su prihode od
prodaje od 434,5 milijuna kuna, ili sedam posto više, a prihodi od
prodaje trgovačke robe iznose 335 milijuna kuna.
Govoreći o prodaji izvan Hrvatske, Marinac je kazao da na zemlje EU
otpada 7 posto ukupne Podravkine prodaje izvan Hrvatske, a kako je
Podravkina orijentacija upravo tržište Europske unije (EU)
užurbano se rade pripreme za nova tržišta nakon proširenja EU, zbog
činjenice da u tim zemljama imaju vlastitu proizvodnju. Tako
Marinac procjenjuje da bi se 36 posto ukupne prodaje Podravke izvan
Hrvatske već od svibnja iduće godine ostvarivalo na proširenom
tržištu EU.
U ovoj je godini, nastavio je Marinac, EBRD izašao iz vlasničke
strukture tvrtke, a od bitnih događaja prvi čovjek Podravke izdvaja
puštanje u rad nove tvornica Podravka jela, u koju je uloženo 123
milijuna kuna. U program zbrinjavanja viška zaposlenika, za oko 200
ljudi, utrošeno je u dosadašnjem dijelu godine 24 milijuna kuna.
Predstavljajući odrednice programa "Efikasnosti", koji je
prihvaćen i koji se provodi na svim organizacijskim razinama
Podravke, Marinac je kazao da bi do kraja ove godine uštede trebale
iznositi 55 do 58 milijuna kuna. Program je petogodišnji, a
njegovom provedbom očekuje se daljnje uštede i optimaliziranje
proizvodnje na razinu europskih prehrambenih industrija,
zaključio je Marinac.
(Hina) tp db
(Hina) tp db