NEW YORK, 13. studenoga (Hina/AFP) - Zbog čega u modernom zapadnom svijetu muškarci nikad nisu počeli nositi suknju - tabu je pitanje kojim se pozabavila nova izložba njujorškog muzeja Metropolitan (MET).
NEW YORK, 13. studenoga (Hina/AFP) - Zbog čega u modernom zapadnom
svijetu muškarci nikad nisu počeli nositi suknju - tabu je pitanje
kojim se pozabavila nova izložba njujorškog muzeja Metropolitan
(MET). #L#
Princ Charles i David Bowie nosili su svaki na svoj način taj
odjevni predmet, no muškarac s ulice ga se kloni, iako je još prije
nekoliko stoljeća bio u svakodnevnoj uporabi.
Žene su kroz stoljeća pomalo preuzimale sve elemente muške odjeće,
od šešira u 16. stoljeću, sakoa u 18. stoljeću, sve do
revolucionarnog odijevanja u hlače početkom 20. stoljeća. Muškarci
su se, naprotiv, od 19. stoljeća sve više ograničavali u
odijevanju.
"Muškarci koriste vrlo malo elemenata ženske odjeće", zaključuje
Britanac Andrew Bolton, autor izložbe koja se do 8. veljače održava
u Institutu za kostime MET-a.
"Za mnoge je konotacija ženstvenosti (suknje) prejaka da bi
zaboravili na svoj strah od toga da će njihov spol i spolna
orijentacija biti dovedeni u pitanje".
Suknja je, od grčke tunike i rimske ratničke suknjice, ostala u
uporabi u mnogim društvima sve do danas, gdje često označava
prestiž muškaraca.
Izložba predstavlja stotinjak modela iz fundusa MET-a, kao i
predmeta posuđenih od suvremenih američkih i europskih kreatora.
Posebno mjesto imaju dizajneri odjeće koji su se uhvatili u koštac s
ovim tabuom kako bi mu pokušali povratiti aspekt muškosti. Jedan od
njih je Jean-Paul Gaultier sa svojom prvom suknjom iz 1984., koji
tvrdi: "Muškarac ne nosi svoju muškost u odjeći, muževnost je u
njegovoj glavi".
Njega slijede Moschino sa svojim dugim haljinama, Belgijanac
Walter van Beirendonck te ostali koji su crpili ideje iz
tradicionalnih kostima, od Armanija do Amerikanca Miguela
Adrovera, od Pradinih kimona do bezbrojnih verzija kilta.
Glavni izvor inspiracije je antika i gladijatori koji su svoje
mišićave noge pokazivali kao znak snage. Suknja ipak ostaje
područje umjetnika i marginalaca koji odbijaju društvene
konvencije, od punkera do američkih grunge rockera.
Izložbu je, usprkos tomu, do sada posjetilo jednako toliko
muškaraca koliko i žena svih dobi.
(Hina) pgo bnš
(Hina) pgo bnš