ZAGREB, 13. studenoga (Hina) - Vrijednost hrvatskog Business Intelligence (poslovna inteligencija) tržišta lani je iznosila 2,47 milijuna američkih dolara, što je u odnosu na 2001. rast za više od 10 puta, istaknuo je direktor
hrvatskog ureda globalne analitičke kuće IDC-a Boris Žitnik, otvorajući danas konferenciju u sklopu Business Intelligence (BI) Roadshowa CEE 2003.
ZAGREB, 13. studenoga (Hina) - Vrijednost hrvatskog Business
Intelligence (poslovna inteligencija) tržišta lani je iznosila
2,47 milijuna američkih dolara, što je u odnosu na 2001. rast za
više od 10 puta, istaknuo je direktor hrvatskog ureda globalne
analitičke kuće IDC-a Boris Žitnik, otvorajući danas konferenciju
u sklopu Business Intelligence (BI) Roadshowa CEE 2003. #L#
Primarni razlog takvog povećanja, smatra Žitnik, je sve veća
konkurencija između hrvatskih tvrtki koje korištenjem takvih
rješenja nastoje ostvariti što veću tržišnu prednost.
Poslovna inteligencija pomaže poduzećima u postizanju stabilne
prednosti pred konkurencijom dobavljajući važne podatke koji su im
potrebni u cilju što sigurnijeg donošenja što boljih poslovnih
odluka. Stoga su BI alati načinjeni u svrhu optimizacije korištenja
postojećih i budućih informacija unutar tvrtki, a pridonose lakšem
donošenju temeljnih odluka, razvoju strategije i postizanju
dugoročnih ciljeva, budući da prikupljaju i konsolidiraju
informacije sa svih razina i sa svih odjela u tvrtki. Ti alati
pružaju mogućnost razlučivanja ključnih resursa, koji se tako mogu
bolje rasporediti radi smanjenja troškova i povećanja prihoda,
objasnio je Boris Žitnik.
Direktor ureda IDC-a za srednju i istočnu Europu, Afriku i Bliski
istok Steven Frantzen kazao je da je hrvatsko BI tržište još uvijek
u razvoju, koji se odvija po izuzetnim velikim stopama, za koje
predviđa da će se zadržati najmanje još nekoliko godina. Prema
podacima IDC-a, vodeći dobavljači BI rješenja lani u Hrvatskoj su
bili tvrtka Azelija, sa preko 450 tisuća dolara prihoda, i tvrtka
Business Objects, sa 450 tisuća dolara prihoda.
Konferencija se održavala pod motom "Pretvorite svoje skrivene i
zagubljene podatke u stratešku prednost", a usredotočila se na
prikaz alata i metoda dobivanja najbolje poslovne vrijednosti i
prednosti pred konkurencijom primjenom suvremenih rješenja za
informacijski menadžment.
Na konferenciji, koju je pratilo više od 380 posjetitelja te
novinari iz Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Slovenije te Srbije i
Crne Gore, govorili su stručnjaci iz vodećih svjetskih kompanija na
ovom području poput Cognosa, Hewlett-Packarda, SAP-a, Baana i
Business Objectsa.
U okviru konferencije, autori Željko Panian i Goran Klepac
promovirali su svoju novu knjigu "Poslovna inteligencija".
(Hina) nz db
(Hina) nz db