ZAGREB, 11. studenoga (Hina) - Strategijom razvoja hrvatskog turizma do 2010. godine, dokumentom kojeg je prihvatila hrvatska Vlada, predviđa se dugoročni rast pozitivnih učinaka od turizma, jačanje pozicije turizma kao važnog
činitelja u ukupnom gospodarskom rastu i razvoju zemlje, a za što je više nego do sada potrebno zajedničko djelovanje privatnog i javnog sektora u turizmu.
ZAGREB, 11. studenoga (Hina) - Strategijom razvoja hrvatskog
turizma do 2010. godine, dokumentom kojeg je prihvatila hrvatska
Vlada, predviđa se dugoročni rast pozitivnih učinaka od turizma,
jačanje pozicije turizma kao važnog činitelja u ukupnom
gospodarskom rastu i razvoju zemlje, a za što je više nego do sada
potrebno zajedničko djelovanje privatnog i javnog sektora u
turizmu.#L#
Nacionalna Strategija razvoja turizma do 2010. temelji se na dobrim
turističkim rezultatima i povećanoj potražnji za Hrvatskom zadnjih
nekoliko godina, procjenama trenutnih i budućih trendova na
međunarodnom turističkom tržištu, ali i na očuvanju prirodne i
kulturne baštine u skladu sa održivim razvojem.
Osnovni cilj Strategije je do 2010. zaposliti oko 380 tisuća ljudi u
turizmu, a njegov ukupni izravni i neizravni učinak "podići" na oko
12,6 milijardi dolara. To znači i povećanje udjela turizma u BDP-u
na oko 29 posto (sada se procjenjuje na oko 22 posto), dok bi izravni
prihod od turističke potrošnje u 2010. hrvatskom izvozu doprinosio
sa 7,5 milijardi dolara.
Za ostvarenje tog glavnog cilja potrebno je realizirati deset
postavljenih podciljeva među kojima se ističe uređenje vlasničkih
odnosa i okončanje procesa privatizacije. Taj bi se proces trebao
okončati najkasnije do početka 2005. godine kako bi se, uz nove
vlasnike, podigla kvaliteta postojećih smještajnih kapaciteta na
prosječnih 4 zvjezdice. To će, kako se očekuje, omogućiti i ulazak
već zainteresiranih poznatih i međunarodno priznatih hotelskih
lanaca u Hrvatsku, a čije upravljanje hotelima jamči i bolju
popunjenost kapaciteta tijekom godine.
Do 2005. trebalo bi donijeti i prostorne planove razvoja hrvatskog
turizma kako na državnoj, tako i na lokalnim razinama, a u cilju
očuvanja postojećih prirodnih resursa i onemogućavanja već
započete devastacije prostora izgradnjom apartmana. U tom smislu
prednost će imati izgradnja malih obiteljskih hotela i pansiona,
kao i obnova starih kuća u skladu sa tradicionalnom arhitekturom.
To bi, kako se predviđa Strategijom, do 2006. dovelo i do veće
konkurentnosti Hrvatske ne samo na međunarodnom turističkom
tržištu nego i na tržištu kapitala.
Vezano za izgradnju prometne infrastrukture i autocesta u
Hrvatskoj do 2008. se po Strategiji predviđa i postizanje optimalne
organizacije prometa u službi turizma (svih vrsta prijevoza) te
povećanje kvalitete pratećih sadržaja na prometnim pravcima i
terminalima.
Uz te ciljeve i rokove za njihovo ostvarenje Strategija predviđa i
niz kontinuiranih procesa, od kojih se neki već provode u Hrvatskoj
zadnje dvije godine. Tako je potrebno nastaviti razvoj cjelovitije
ponude turističkih destinacija, ne samo na obali nego i u
unutrašnjosti zemlje, među kojima se posebno naglašava razvoj
golfa, avanturističkog i seoskog turizma te veća ponuda zabavnih,
sportskih i kulturnih sadržaja. Distribucija i korištenje modernih
trendova komunikacije i marketinga u promociji također treba biti
učinkovitija, a u vezi toga, kao i ostalog, važno je i stalno
educiranje zaposlenih u turizmu na svim razinama. Uz to potrebno je
više nego do sada poticati proizvodnju organske hrane i njen
plasman kroz turizam, a u svemu je potrebno poštivanje visokih
ekoloških standarda.
U svemu tome važna je i uloga države koja treba osigurati porezni
status hrvatskog turizma tako da bude konkurentan ostalim zemljama
(smanjenje stope PDV-a na bar 7 posto), zakonskim aktima omogućiti
kvalitetniji nastavak privatizacije, kao i sufinancirati
izgradnju bar dva golf terena i jednog termalnog centra. Potrebno
je uspostaviti i sustav mjera subvencioniranja i poticaja
profesionalizacije privatnog smještaja.
Strategiju razvoja hrvatskog turizma do 2010. zajednički su
izradili Ministarstvo turizma, zagrebački Institut za turizam,
njemačka razvojno-investicijska agencija DEG te međunarodna
konzultantska tvrtke "McKinsey&Company".
(Hina) tam ds
(Hina) tam ds