BENTONVILLE, SAD, 4. studenoga (Hina/AP) - Najveći svjetski lanac maloprodaje Wal-Mart i 100 njegovih najvećih dobavljača planiraju ovoga tjedna dogovoriti primjenu novog visoko tehnološkog sustava praćenja zaliha, projekt za koji se
očekuje da će potaknuti val promjena diljem sektora maloprodaje.
BENTONVILLE, SAD, 4. studenoga (Hina/AP) - Najveći svjetski lanac
maloprodaje Wal-Mart i 100 njegovih najvećih dobavljača planiraju
ovoga tjedna dogovoriti primjenu novog visoko tehnološkog sustava
praćenja zaliha, projekt za koji se očekuje da će potaknuti val
promjena diljem sektora maloprodaje.#L#
Do njihovog današnjeg sastanka dolazi nakon što je taj američki
maloprodajni div u srpnju najavio da planira uvođenje tehnologije
poznate kao RFID (očitavanje na temelju radijskih frekvencija) te
zatražio od svojih najvećih dobavljača da mu se u tome pridruže.
Počevši od 2005, na svaki kontejner ili isporučenu kutiju u
trgovine Wall-Marta dobavljači bi trebali pričvrstiti dodatak s
RFID sustavom za očitavanje. Među uključenim se dobavljačima
nalaze najveći svjetski proizvođači roba, poput Unilevera,
Procter&Gamblea (P&G), IBM-a, Intela, Microsofta, SAP-a, Philipsa
itd.
Ti RFID dodaci, koji se sastoje od specijalnih mikročipova i
antene, dizajnirani su da automatski kompjuterski pohranjuju
precizne informacije o sadržaju paketa i kontejnera. Očekuje se da
će se primjenom te tehnologije smanjiti troškovi manualnog rada i
ljudskih pogreški do kojih dolazi pri praćenju zaliha putem bar
kodova. Godišnje bi Wal-Mart time uštedio i do 8,4 milijuna
američkih dolara.
No, manje su jasne koristi za njegove dobavljače, od kojih većina
već ima prilično precizne sustave za praćenje zaliha. To je posebno
zanimljivo pitanje kad se uzme da će veliki dobavljači potrošiti u
prosjeku od 13 do 23 milijuna dolara kako bi se prilagodili tom Wal-
Martovom planu.
"Osim što na taj način održavaju dobre odnose s Wal-Martom, gotovo
ni jedna kompanija ne može istaknuti neposrednu vrijednost
primjene te tehnologije", stoji u izvješću tvrtke za istraživanje
informatičko-tehnološkog tržišta AMR Research. No, u Wal-Martu
insistiraju da će dobavljači također imati koristi od nove
tehnologije.
U P&G-u, koji je već nekoliko godina uključen u testiranje i razvoj
RFID sustava, ističu kako su uvjereni da je taj sustav znatno više
od samo još jednog troška koji su prisiljeni snositi žele li
poslovati s tim najvećim svjetskim maloprodajnim lancem.
(Hina) sbo gbo
(Hina) sbo gbo