ZAGREB, 16. listopada (Hina) - Ministar javnih radova, obnove i graditeljstva Radimir Čačić izvijestio je danas da je u potpunosti zatvorena financijska konstrukcija Vladinog programa gradnje i održavanja autocesta u razdoblju 2001.
do 2005., 'teška' u kreditima 1,712 milijardi eura, te u planiranim prihodima Hrvatskih autocesta (HAC) 1,167 milijardi eura.
ZAGREB, 16. listopada (Hina) - Ministar javnih radova, obnove i
graditeljstva Radimir Čačić izvijestio je danas da je u potpunosti
zatvorena financijska konstrukcija Vladinog programa gradnje i
održavanja autocesta u razdoblju 2001. do 2005., 'teška' u
kreditima 1,712 milijardi eura, te u planiranim prihodima
Hrvatskih autocesta (HAC) 1,167 milijardi eura. #L#
Čačić je kazao da je time Vlada ispunila svoje obećanje da će u
potpunosti, organizacijski i financijski, zatvoriti taj projekt i
da više ne postoje nikakve financijske prepreke za njegovo
završavanje.
Dodao je da se tim sredstvima zatvara i dopunski program gradnje 30
kilometara dionice od Županje do Lipovca, te 30 kilometara dodatne
dionice od Splita (Dugopolje) do Šestanovca i Biska.
Čačić je izvijestio da Europska banka za obnovu i razvoj (EBRD)
jučer pismom potvrdila da su odobrili financiranje dionice
Županja-Lipovac, a noćas je američka osiguravajuća agencija
Overseas Private Investment Corporation (OPIC) odlučila o davanju
osiguranja kredita od 250 milijuna dolara za Hrvatske autoceste
(HAC), koje su prije dva dana u Split potpisale ugovor o kreditu od
250 milijuna eura uz osiguranje japanske osiguravajuće agencije
NEXI.
Osigurana su kreditna sredstva u iznosu od 1,712 milijardi eura
potrebna za financiranje Vladinog programa autocesta od 2001. do
2005., a u istom razdoblju planira se da će HAC vlastitim prihodima
od naplate cestarina i naknada od naftnih derivata ostvariti 1,167
milijardi eura, kazao je Čačić.
U konačnoj strukturi kreditnog zaduženja od 1,712 milijardi eura
(ukupno 15 kredita) 28 posto otpada na međunarodne i domaće
komercijalne banke, 29 posto na NEXI i OPIC, po 12 posto na izvoznu
banku US EXIM, te međunarodne financijske institucije EBRD,
Europsku investicijsku banku i Svjetsku banku, sedam posto na
međunarodnu razvojnu banku - njemačku KfW, te 12 posto na izdane
euro i domaće obveznice. Prosječna ročnost kredita je 13 godina, a
prosječni godišnji trošak kredita oko četiri posto, kazao je
Čačić.
Govoreći od najnovijem kreditu HAC-u od 250 milijuna dolara koji se
tek treba potpisati, Čačić je kazao da će se njime financirati
radovi izgradnje autoceste Zagreb-Split koji su ugovoreni s
Bechtelom. Kredit je na 14 godina uz dvije godine povlačenja, dvije
godine počeka i 10 godina otplate.
Kao prednosti ovog aranžmana naveo je da OPIC osigurava 97,5 posto
političkog i ekonomskog rizika ugovora, te da s tim osiguranjem
Hrvatska dobiva pristup najpovoljnijoj kategoriji investitora, uz
uključenje japanskog i američkog tržište, a to, kaže, Hrvatskoj
omogućuje kvalitetnu disperziju investitora i značajno je za
daljnje financijske aranžmane. Čačić je napomenuo da su dosad takav
aranžman dobile samo dvije zemlje bliske SAD-u - Filipini i
Jamajka. Dodao je da su to najpovoljniji komercijalni kreditni
aranžmani koji se daju samo zemljama s dobrim rejtingom.
Predsjednik uprave HAC-a Stanko Kovač procjenjuju da će im prihodi
nakon 2005. omogućiti financiranje drugog srednjoročnog programa
gradnje 420 kilometara autocesta do 2008.
(Hina) nz ds
(Hina) nz ds