ZAGREB, 6. listopada (Hina) - Da ima previše reklama u medijima smatra 61,3 posto hrvatskih građana, no čak 56,7 posto ih drži u većini slučajeva prilično zabavnima, a 75,6 posto čak i informativnima, navodi se u istraživanju
međunarodnog instituta Gfk provedenog u 21 europskoj zemlji o stavovima Europljana prema reklamama.
ZAGREB, 6. listopada (Hina) - Da ima previše reklama u medijima
smatra 61,3 posto hrvatskih građana, no čak 56,7 posto ih drži u
većini slučajeva prilično zabavnima, a 75,6 posto čak i
informativnima, navodi se u istraživanju međunarodnog instituta
Gfk provedenog u 21 europskoj zemlji o stavovima Europljana prema
reklamama. #L#
Mnogo ispitanika iz Hrvatske, čak preko 75 posto njih, smatraju da
poznate osobe čine reklame primamljivijima potrošačima ako
sudjeluju u reklamama, dok oko 64 posto hrvatskih ispitanika smatra
da su reklame stvarno djelotvorne i da potiču na kupnju.
Istraživanje je obuhvatilo 21.178 ispitanika u 21 europskoj
zemlji, a reprezentativni uzorak po zemlji je bio oko tisuću
ispitanika.
Mnogi stanovnici zapadne, centralne i istočne Europe smatraju da su
sviše izloženi različitim reklamama, te da ih većina uopće nije
zabavna. Previše i predosadne, najkraće je mišljenje većine
Europljana o reklama koje ih svakodnevno bombardiraju sa raznih
medija. Ukupno 91,7 posto ispitanih Španjolaca 'negoduje' na
količinu reklama, kao i 84,7 posto ispitanih Talijana i 5,2 posto
ispitanih Rusa.
Tako u ukupno od 14 zemalja, manje od 60 posto ispitanika ocjenjuje
reklame zabavnima. Posebno se ističu Česi, Talijani, Nijemci,
Slovaci i Rusi, koji naglašavaju da su im reklame dosadne. Nasuprot
njima, 73 posto Britanaca, 71 posto Slovenaca i 70 posto
Portugalaca drži reklame uglavnom zabavnima.
Više od 80 posto ispitanih Finaca i Slovenaca smatra reklame dobrim
izvorom osnovnih informacija o novim proizvodima, dok s druge
strane tek 45,8 posto ispitanih Čeha, 33,5 posto Talijana i 45,1
posto Slovaka ocjenjuje pozitivno informativnu ulogu reklama. Oni
također sumnjaju da poznate osobe čine reklame primamljivijima.
S time se ne slaže čak više od 80 posto ispitanih Portugalaca i 75
posto ispitanih Slovenaca, koji smatraju da sudjelovanje poznate
osobe reklamu čini itekako primamljivom potrošačima.
U djelotvornost reklama vjeruje čak 91 posto ispitanih u Švedskoj,
89 posto u Grčkoj i 87 posto u Španjolskoj. U to ne vjeruje oko 50
posto ispitanika iz Rusije i Italije, te 58 posto ispitanika iz
Češke.
(Hina) nz ds
(Hina) nz ds