ZAGREB, 4. listopada (Hina) - O budućnosti obrazovanja u Hrvatskoj raspravljalo se na današnjem okruglom stolu kojeg je, u povodu 5. listopada, Svjetskog dana prosvjetnih djelatnika, organizirala udruga Pohod mira i obnove: Hoćemo
učiti, raditi i živjeti.
ZAGREB, 4. listopada (Hina) - O budućnosti obrazovanja u Hrvatskoj
raspravljalo se na današnjem okruglom stolu kojeg je, u povodu 5.
listopada, Svjetskog dana prosvjetnih djelatnika, organizirala
udruga Pohod mira i obnove: Hoćemo učiti, raditi i živjeti.#L#
Na skupu na kojem je sudjelovalo ukupno 20-ak prosvjetnih
djelatnika, predstavnika političkih stranaka i udruga, upozoreno
je kako su prosvjetari u Hrvatskoj zapostavljena kategorija. Jedna
od organizatorica, Vesna Kanižaj, potkrijepila je to konstatacijom
kako se skupu nije odazvao nitko iz Zavoda za školstvo.
Govoreći o gospodarskom razvoju i obrazovanju, predsjednik
Hrvatskog društva političkih zatvorenika Marko Veselica upozorio
je kako u Hrvatskoj ima svega 7 posto visokoobrazovanih, dok je
europski prosjek 25 posto. Imamo gotovo 20 posto nepismenih, a od
210 tisuća učenika, koliko ih je upisano u srednje škole, 30 posto
ih nikada istu ne završi, istaknuo je Veselica. Veselica ujedno
drži da treba osposobljavati nove mlade ljude kako bi samostalno
kreirali posao ali i preuzeli rizik za svoju egzistenciju i posao.
Moderni se sustav temelji na modelu "Učiti studente i učenike kako
učiti", poručio je Veselica.
Vesna Kanižaj je optužila aktualnu vlast da je nesposobna za
donošenje koncepcije školstva. "SDP kao vladajuća stranka nije
htjela prihvatiti slobodnu školu, sa slobodnim izborom
svjetonazora te sudjelovanjem roditelja", upozorila je Kanižaj.
Na današnjem su skupu izneseni i rezultati ankete koju je na 500
ispitanika različite dobne i obrazovne strukture proveo Ured za
zaštitu radnika udruge Pohod mira i obnove, a ispitanici su trebali
ocjenom od 1 do 5 ocijeniti rad Sabora i Vlade. Niti jedan
ispitanik, kako su rekli na skupu, rad Vlade i Sabora nije ocijenio
odličnim i vrlo dobrim.
(Hina) kt db
(Hina) kt db