ZAGREB, 30. rujna (Hina) - U povodu otvaranja novog ureda u Zagrebu, jedna od vodećih svjetskih konzultantskih tvrtki Roland Berger Strategy Consultants održala je večeras simpozij "Kako izgraditi konkurentnost Hrvatske - izazovi
priključenja Europskoj uniji".
ZAGREB, 30. rujna (Hina) - U povodu otvaranja novog ureda u Zagrebu,
jedna od vodećih svjetskih konzultantskih tvrtki Roland Berger
Strategy Consultants održala je večeras simpozij "Kako izgraditi
konkurentnost Hrvatske - izazovi priključenja Europskoj
uniji".#L#
Predsjednik Nacionalnog vijeća za konkurentnost i predsjednik
uprave Plive Željko Čović važnim je označio to što su po prvi put
Hrvatsku uvrstili na svjetsku listu indeksa konkurentnosti.
Hrvatska sve više zaostaje za zemljama srednje i istočne Europe, a
gospodarski rast od četiri i pet posto je neodrživ na dulje vrijeme,
jer se temelji na subvencioniranoj brodogradnji, turizmu, vanjskom
zaduživanju i rastu osobne potrošnje, kazao je. Samtra da većina
hrvatske izvozne robe ne može zadovoljiti kriterije razvijenih
tržišta i da se ona stoga mahom izvozi na tržišta bivše Jugoslavije
Krajem listopada ili početkom studenog već mogli imati ovogodišnje
rezultate o Hrvatskoj s te liste, rekao je Čović uz ocjenu da
Hrvatska ima mogućnosti da bude između 25. i 30. mjesta na toj
listi, dok je u 2002. bila na 58. Čović je najavio da će Vijeće
početkom iduće godine izaći s jednim dokumentom prema državnim
tijelima u kojem će biti zacrtane politika i preporuke za podizanje
konkurentnosti Hrvatske, ustvrdivši da korjenite promjene trebaju
zahvatiti sve sektore društva, ukoliko Hrvatska želi biti europska
zemlja sa snažnom nacionalnom ekonomijom.
Predsjednik Nadzornog odbora konzultantske tvrtke Roland Berger,
govoreći o konkurentnosti Hrvatske, smatra da 58 mjesto ne znači
ništa, jer je puno važnije što će Hrvatska učiniti sa svojim
resursima, robnim markama i političkim okružjem u cilju njenog
ostvarivanja.
Strategija hrvatske vlade ispravan je put za dovođenje Hrvatske u
konkurentske uvjete za članstvo u EU. Ako Hrvatska želi postići
veći gospodarski rast od pet posto, mora jačati malo i srednje
poduzetništvo, te brzo provesti privatizaciju poduzeća u državnom
vlasništvu direktnom prodajom, smatra.
Hrvatska ima još uvijek puno primarne industrije sirovina i to mora
promijeniti u proizvodnju, kazao je. Talijani zarađuju na
namještaju od slavonskog hrasta, pa ako nemate dobre dizajnere,
uvezite ih i proizvodite namještaj ovdje, poručio je Berger. Neke
od teza su i da Hrvatska treba smanjiti veliki udio državne
potrošnje putem privatizacije, pri čemu je spomenuo primjer
brodogradnje i da li država na nju treba trošiti porezni novac ili
ga preusmjeriti u neke nove profitabilnije tehnologije. Treba
povećati ulaganja u istraživanje i razvoj, potencirati turizam kao
glavni uslužni sektor pri čemu treba reklamirati cijelu regiju, a
ne samo jedno mjesto, smatra Berger.
(Hina) nz ln
(Hina) nz ln