ŠIBENIK, 30. rujna (Hina) - Ministarstvo obrane RH sprema se preuzeti Remontno brodogradilište Šibenik u stečaju i prenamijeniti ga u mornarički remontni zavod koji bi održavao plovila Hrvatske ratne mornarice (HRM) i obavljao usluge
za Hrvatsku vojsku, izjavili su danas predsjednik Neovisnog sindikata Remontnog brodogradilišta Ivan Lokas Solus i potpredsjednik Hrvatske udruge sindikata (HUS) Ozren Matijašević.
ŠIBENIK, 30. rujna (Hina) - Ministarstvo obrane RH sprema se
preuzeti Remontno brodogradilište Šibenik u stečaju i
prenamijeniti ga u mornarički remontni zavod koji bi održavao
plovila Hrvatske ratne mornarice (HRM) i obavljao usluge za
Hrvatsku vojsku, izjavili su danas predsjednik Neovisnog sindikata
Remontnog brodogradilišta Ivan Lokas Solus i potpredsjednik
Hrvatske udruge sindikata (HUS) Ozren Matijašević. #L#
Predstavnici sindikata na konferenciji za novinare u Šibeniku
naglasili su kako je to rečeno na prošlotjednom sastanku u Zagrebu,
na kojemu su, uz njih, sudjelovali stečajni upravitelj Remontnog
brodogradilišta Šibenik u stečaju Draško Lambaša te pomoćnik
ministrice obrane za opremanje i nabavu Arsen Bauk, načelnik
Glavnog stožera general zbora Ivan Lucić i zapovjednik HRM-a
admiral Zdravko Kardum.
Po riječima Ivana Lokasa Solusa, na tom je sastanku također
dogovoreno da će se od Vlade tražiti da na prostoru od sto tisuća
četvornih metara, na kojemu je djelovalo Remontno brodogradilište,
proglasi luku od posebnog interesa za vojnu namjenu, a nakon toga bi
se od Remontnog brodogradilišta Šibenik u stečaju formirao
mornarički remontni zavod.
Ta bi ustanova bila u vlasništvu države, a održavala bi plovila HRM-
a i obavljala ostale usluge za Hrvatsku vojsku.
Radnici Remontnog brodogradilišta postali bi vojni službenici i
namještenici.
Takav status Remont je imao i u bivšoj jugoslavenskoj državi. Nakon
osamostaljenja Hrvatske ta je tvrtka "bačena na tržište" na kojem
se nije nikada snašla. Budući da su propala dva pokušaja sanacije
Remontnog brodogradilišta, a nije uspio niti proces njegove
privatizacije početkom ove godine, proglašen je stečaj.
Vlada je tada imala plan da veći dio radnih mjesta, koja bi se
izgubila likvidacijom šibenskog Remontnog brodogradilišta u
stečaju, spasi tako da nekom ponudi koncesiju za luku koju je ta
tvrtka koristila, uz obvezu preuzimanja svih radnika koji nisu
tehnološki višak.
Međutim, i taj je pokušaj propao jer je tvrtka koja je izabrana na
prvom natječaju Sidrište d.o.o. u posljednji čas odustala od
potpisivanja ugovora s Vladom, a Ministarstvo pomorstva, prometa i
veza ocijenilo je da niti jedna od ponuda dviju tvrtaka, koje su se
javile na drugi natječaj, nije prihvatljiva.
Nakon toga Ministarstvo obrane pristalo je preuzeti Remontno
brodogradilište.
Ivan Lokas Solus naglasio je da radnici šibenskog Remontnog
brodogradilišta u stečaju i Neovisni sindikat snažno podupiru
namjere Ministarstva obrane i apeliraju na Vladu da što prije o tome
donese odluku.
U Remontnom brodogradilištu zaposleno je oko 240 radnika, a njih
160 dobilo je otkaz kao tehnološki višak i nisu im isplaćene
otpremnine.
(Hina) dfer sp
(Hina) dfer sp