ZAGREB, 24. rujna (Hina) - Razdoblje neobvezujuće primjene ekotestova pri tehničkom pregledu vozila s benzinskim motorom produljeno je odlukom MUP-a za godinu dana, pa tako vlasnici neispravnih vozila nemoraju strahovati da od 1.
listopada zbog "pada" na ekotestu neće moći registrirati vozilo.
ZAGREB, 24. rujna (Hina) - Razdoblje neobvezujuće primjene
ekotestova pri tehničkom pregledu vozila s benzinskim motorom
produljeno je odlukom MUP-a za godinu dana, pa tako vlasnici
neispravnih vozila nemoraju strahovati da od 1. listopada zbog
"pada" na ekotestu neće moći registrirati vozilo.#L#
Neobvezujuće ekotestiranje benzinskih vozila počelo je u travnju
2001., a od 1. listopada ove godine prolazak na ekotestu trebao je
biti uvjet za potvrdu o tehničkoj ispravnosti vozila. Novom odlukom
MUP-a taj je rok produljen do 1. listopada iduće godine, kada
završava i razdoblje neobvezujućeg testiranja za dizelske motore.
Razlog takve odluke vjerojatno je velik broj vozila koja
neudovoljavaju uvjetima ekotesta, iako je taj broj lani bio manji
nego 2001. kada je počelo neobvezujuće ekotestiranje.
Prema podacima Centra za vozila Hrvatske postotak neispravnih
benzinskih vozila bez katalizatora pao je s 71 na 62 posto, a vozila
s katalizatorom sa 47 na 33 posto.
Kod dizelskih motora, koji su se počeli ekotestirati lani u
travnju, neispravnih je bilo 35 posto.
Lani je ukupno tehnički pregledano milijun i 220 tisuća vozila.
Inače, vozni park u Hrvatskoj čini 69 posto benzinskih vozila, od
kojih podjednak broj sa i bez katalizatora, te 31 posto dizelskih
vozila.
Na cestama je najveći broj vozila bez katalizatora proizvedenih
krajem 80-tih i početkom 90-tih i vozila s katalizatorom
proizvedena u drugoj polovici 90-tih.
(Hina) so so
(Hina) so so