PARIZ, 22. rujna (Hina/AFP) - Akcija "Grad bez automobila", koja se u ponedjeljak provodi u velikim gradovima diljem svijeta, u Aziji nije uspjela, a i u Europi je nailazila na poteškoće i slab odaziv, dok su pokušaji smanjenja
prometa stvarali "čepove", stanovništvo ostavljali ravnodušnim a gradske se vlasti slabo mobilizirale.
PARIZ, 22. rujna (Hina/AFP) - Akcija "Grad bez automobila", koja se
u ponedjeljak provodi u velikim gradovima diljem svijeta, u Aziji
nije uspjela, a i u Europi je nailazila na poteškoće i slab odaziv,
dok su pokušaji smanjenja prometa stvarali "čepove", stanovništvo
ostavljali ravnodušnim a gradske se vlasti slabo mobilizirale.#L#
Među azijskim zemljama jedino se cijeli Tajvan ove godine pridružio
pokretu nastalom u Francuskoj 1998. godine s ciljem osvještavanja
javnosti na zagađenje koja uzrokuju automobili.
No, čak i uz činjenicu da se velika većina stanovništva glavnog
tajvanskog grada Taipeija odlučila za bicikl ili pješačenje promet
je i dalje bio gust kao i u glavnom indonezijskom gradu Džakarti
unatoč zatvaranju dijela najprometnije ulice.
U Pekingu je mali broj biciklista - njih 500 - pokušao prosvjedovati
"za okoliš", ali se morao pred automobilima skloniti u park. U Kini
je broj automobila porastao za 77 posto od siječnja.
Dokaz nedostatka interesa u Aziji pružile su vlasti Singapura koje
su odbacile organiziranje akcije jer stanovnici tog grada-države
ovise o svojim "četveronožnim ljubimcima". Pakistan je u
potpunosti zanemario akciju.
U Europi se inicijativa ipak malo više provodila, a jedina država
koja nije pristala sudjelovati u njoj je Rusija.
Prag je službeno odbio sudjelovanje u inicijativi dok su biciklisti
u Varšavi morali prosvjedovati protiv gradskih vlasti koje već
drugu godinu zaredom obećale sudjelovanje, a onda su to
zanemarile.
U Italiji je nekoliko desetaka gradskih općina sudjelovalo u
akciji. No, u Rimu su se gradske vlasti samo ograničile na to da
stanovnicima nekih četvrti omoguće korištenje bicikla dok promet
nisu zabranile ni u jednom dijelu grada.
A ako se u Ateni činilo da ima dosta pješaka na cestama i promet nije
gust to je bilo zbog štrajka taksista i djelatnika benzinskih
postaja, dok gradske vlasti nisu službeno organizirale nikakvu
akciju.
U Parizu su postavljene barikade na ulazu u središte grada, ali to
nije spriječilo vozače automobila da ih uklone nakon pregovora s
policijom. Oko ulaza u centar vrlo brzo su se stvorili "čepovi".
U Londonu je većina ulica bila zatvorena za automobilski promet, a
isto se dogodilo u Amsterdamu na šest sati i u Sofiji.
U Velikoj se Britaniji 62 gradova uključilo u akciju, a ulice su
bile rezervirane za priredbe i održavanje lokalnih akcija.
U Austriji se akcija provodila uz pomoć škola koje su organizirale
nastavu na ulicama i na trgovima na kojima je promet bio zabranjen.
U Mađarskoj je akcija "grad bez automobila" provedena u nedjelju.
(Hina) bis br
(Hina) bis br