ZAGREB, 2. rujna (Hina)- Hrvatski školski sindikat "Preporod" ocijenio je danas na okruglom stolu da u postojećem mandatu koalicijska Vlada nije učinila gotovo nikakve pozitivne pomake u odgoju i obrazovanju nego da su njezin mandat
obilježili različiti problemi i skandali.
ZAGREB, 2. rujna (Hina)- Hrvatski školski sindikat "Preporod"
ocijenio je danas na okruglom stolu da u postojećem mandatu
koalicijska Vlada nije učinila gotovo nikakve pozitivne pomake u
odgoju i obrazovanju nego da su njezin mandat obilježili različiti
problemi i skandali.#L#
Poduži popis zamjerki iznio je organizator okruglog stola
predsjednik "Preporoda" Vinko Filipović, a podržali su ga svi
nazočni predstavnici struke, političkih stranaka i saborski
zastupnici.
Ravnatelj Zavoda za unaprjeđenje školstva i pomoćnik ministra
prosvjete Josip Milat suprotstavio se tim tvrdnjama napomenuvši da
je znatno povećano ulaganje u školstvo što je vidljivo izgradnjom
novih školskih objekata, boljom opremljenošću škola, itd.
Bučno navaljivana reforma školstva doživjela je samo kozmetičke
promjene, izjavio je Filipović, a decentralizacija financiranja
dovela je do novih problema škola.
Po njegovim riječima, oko udžbenika su nastali sukobi koji su
završili na štetu struke jer je ministar odobrio udžbenike protivno
negativnoj ocjeni stručnog povjerenstva.
"Udžbenici su preskupi, previše ih je i upitne su kvalitete.
Nedostaje adekvatan udžbenički standard te nastavni planovi i
programi", rekao je Filipović.
Smatra osnovnim problemom što odgovorni u Ministarstvu ne razumiju
što treba napraviti ili ne znaju kako provesti promjene.
"Nužno je humanizirati odnose u školstvu", zaključio je.
Predsjednik saborskog Odbora za školstvo, znanost i kulturu Hrvoje
Kraljević napomenuo je da su u visokom školstvu vidljiva
poboljšanja.
Upozorio je na moguću opasnost da nastavnici svoje napore usmjere
na podučavanje za uspjeh na državnoj maturi, kao što su do sada bili
usmjereni na podučavanje za upise na fakultete.
Saborska zastupnica Marija Lugarić primijetila je da u svim silnim
planovima promjena "na školstvu budućnosti" nije radila osoba
mlađa od 40 godina. Zauzela se za konkretne i efikasne promjene
umjesto normativnih i opsežnih koje dovode u pitanje opstanak
sustava školstva.
Saborski zastupnik Ivan Čehok slaže se da bi cijela reforma trebala
krenuti od neuralgičnih točaka te zamjera da se nije ni postavilo
ključno pitanje kako će učenici uspjeti na tržištu rada i kako
povezati gospodarstvo sa srednjim i visokim školstvom.
(Hina) iluc mc
(Hina) iluc mc