PADERBORN, Njemačka, 27. srpnja (Hina/dpa) - Između 25 i 30 posto učenika u školu ne nosi doručak, a mnogi od njih ne piju dovoljno tekućine ni kod kuće niti u školi, objavili su njemački znanstvenici.
PADERBORN, Njemačka, 27. srpnja (Hina/dpa) - Između 25 i 30 posto
učenika u školu ne nosi doručak, a mnogi od njih ne piju dovoljno
tekućine ni kod kuće niti u školi, objavili su njemački
znanstvenici.#L#
Taj problem izravno utječe na uspjeh u školi, smatra stručnjak sa
Sveučilišta u Paderbornu Helmut Heseker.
Po njegovim riječima, dva fiziološka čimbenika bitno utječu na
sposobnost učenja: unos tekućine i rezerve glikogena, tvari koja se
nalazi u jetri.
Čak i ako dijete doručkuje doma, trebalo bi nešto pojesti u školi,
jer se rezerve glikogena vrlo brzo troše, a nedostatak te tvari
smanjuje koncentraciju i dovodi do umora.
Niska razina glikogena ima za posljedicu manje energije. Glikogen,
naime, treba vodu da bi se pretvorio u glukozu, koja organizmu daje
snagu.
Hesekerovo je istraživanje pokazalo da 10 posto od tisuću ispitane
djece uopće ne pije tekućinu prije škole, a 25 posto ih u školu ne
nosi hranu.
U tom dijelu dana trebalo bi popiti najmanje pola litre tekućine,
kaže Heseker, dodajući da je najbolje piti vodu ili voćni sok
pomiješan sa sodom.
(Hina) bcav bcav
(Hina) bcav bcav