ZAGREB, 25. srpnja (Hina) - Pomoćnik ministra financija i predsjednik Odbora vjerovnika tvrtke Čazmatrans u stečaju Velimir Rajković danas je iznio niz primjedbi na rad stečajnog upravitelja tog poduzeća i stečajnog vijeća, od toga da
stečaj traje već gotovo dvije godine, preko, kako je rekao, neistinitog prikazivanja financijskih podataka, do toga da nema utvrđenog modela izlaska te tvrtke iz krize.
ZAGREB, 25. srpnja (Hina) - Pomoćnik ministra financija i
predsjednik Odbora vjerovnika tvrtke Čazmatrans u stečaju Velimir
Rajković danas je iznio niz primjedbi na rad stečajnog upravitelja
tog poduzeća i stečajnog vijeća, od toga da stečaj traje već gotovo
dvije godine, preko, kako je rekao, neistinitog prikazivanja
financijskih podataka, do toga da nema utvrđenog modela izlaska te
tvrtke iz krize. #L#
Rajković je na današnjoj konferenciji za novinare kazao da je
države htjela da se to najveće domaće prijevozničko poduzeće pokuša
sanirati i naći strateškog partnera. S time se, rekao je, složila
bivša stečajna upraviteljica Blanka Tuđen, ali nije bjelovarski
Trgovački sud, niti stečajno vijeće, koji su se s tom odlukom Odbora
vjerovnika "bezrazložno odbili suglasiti" prije godinu dana, kada
su pronašli slovenskog partnera.
Nakon Erste&Steiermaerkische banke, PBZ i Croatia osiguranja, koji
su tri najveća vjerovnika, odnosno razlučni vjerovnici,
Ministarstvo financija je sa 114 milijuna kuna duga tog poduzeća u
raznim poreznim dugovima i doprinosima, najveći vjerovnik tvrtke,
kazao je.
Rajković je naveo da sadašnji stečajni upravitelj radi već godinu
dana, ali da je u tom razdoblju poslovanje tvrtke pogoršano, te da
je pokrenuo postupak njegove smjene, jer je "vrijeme da se odluči
hoćemo li sanirati tu tvrtku ili ne".
Rajković je kazao da sadašnji upravitelj prikazuje poslovne
rezultate bez uračunate amortizacije. U Rajkovićevom podnesku
podijeljenom novinarima ukazuje se na "bezuspješne pokušaje
stečajnog upravitelja da pomoću dvostruko manjeg iskazivanja
amortizacije prikrije gubitak i loše rezultate".
Lanjski prihod Čazmatransa po radniku bio je 15 tisuća kuna
mjesečno ili jednu trećinu manji od prosječnog poduzeća u
djelatnosti cestovnog prijevoza. S tim se ne može pozitivno
poslovati, niti sanirati Čazmatrans, a ako se to stanje nastavi,
tvrtka će pasti u financijsku agoniju, smatra Rajković.
Amortizacija je lani bila samo 12,2 milijuna kuna ili dvostruko
manja nego 2001, što je čak 2,5 puta manje od podataka konkurentskih
tvrtki, što ukazuje na tešku poslovnu i razvojnu poziciju
Čazmatransa, te se ne može ići u obnovu starog voznog parka,
podcrtao je Rajković stanje u Čazmatransu.
Također je naveo da njega, kao predstavnika države, stečajno vijeće
ne obavještava i ne poziva na sjednice Odbora vjerovnika, te da,
kako je rekao, lažno izvještavaju taj Odbor da je podnio ostavku,
što je, kaže, neistina.
Rajkovića smatra da svojim stavovima da Čazamatransu treba pronaći
strateškog partnera koji će uložiti novac, obnoviti vozni park i
zadržati radnike pet godina, smeta stečajnom vijeću.
Rajković je kazao da je Odbor vjerovnika gotovo jednoglasno glasao
za takva rješenja, dok je za stečajno vijeće i stečajnog
upravitelja rekao da ne nude nikakvo rješenje za tvrtku.
(Hina) nz ds
(Hina) nz ds