ZAGREB, 21. srpnja (Hina) - Hrvatske željeznice (HŽ) i Holding Đuro Đaković iz Slavonskog Broda potpisali su danas dva ugovora, ukupno vrijedna 36 milijuna eura, o popravku 100 teretnih vagona i isporuci 320 novih teretnih vagona, a
ujedno je HŽ-u danas predan prvi moderan klimatiziran putnički At vagon prvog razreda.
ZAGREB, 21. srpnja (Hina) - Hrvatske željeznice (HŽ) i Holding Đuro
Đaković iz Slavonskog Broda potpisali su danas dva ugovora, ukupno
vrijedna 36 milijuna eura, o popravku 100 teretnih vagona i
isporuci 320 novih teretnih vagona, a ujedno je HŽ-u danas predan
prvi moderan klimatiziran putnički At vagon prvog razreda.#L#
Također su Đuro Đaković i tvrtka Gredelj potpisali ugovor o
isporuci okretnih postolja za te vagone, vrijedan 53,7 milijuna
kuna.
Premijer Ivica Račan, koji je bio nazočan na svečanosti, rekao je da
su ovi poslovi dokaz o uspješno otpočetoj modernizaciji HŽ-a, bez
koje nema gospodarskog razvoja i uključenja Hrvatske u Europu.
Pravovremeno smo započeli s tim projektom i kada uđemo u EU, imat
ćemo moderniziranu željeznicu konkurentnu drugima, ustvrdio je
premijer.
Cestogradnja, modernizacija HŽ-a, plinofikacija i
internetizacija su četiri krupna infrastrukturna projekta koja
znače život za Hrvatsku, kazao je Račan.
Paralelno s modernizacijom HŽ-a, radit ćemo idućih godina i na
izradi razvojnog projekta izgradnje brzih pruga kako bi po
završetku modernizacije HŽ-a mogli početi s njihovom izgradnjom i
uhvatili priključak na brze pruge Europe, najavio je Račan.
Pritom nije precizirao koji bi to pravci mogli biti i kada bi
gradnja mogla početi, napominjući da o tome svoju riječ prvo
trebaju dati stručnjaci. Dodao je samo da bi prioritet trebala
imati "ravničarska pruga".
U HŽ-u u tom kontekstu spominju moguću izradu projekata za brzu
(ravničarsku) prugu prema Rijeci te prema Sisku.
Račan je izrazio zadovoljstvo što su u ovako "visokosofisticiranim
vagonima" dvije trećine hrvatske komponente i što je to proizvod
domaće pameti. Mogućnosti daljnjeg smanjenja udjela uvoznih
komponenti Račan vidi uvođenjem u taj posao malih domaćih poduzeća.
Ovo bi mogao biti hrvatski proizvod s kojim možemo povećati naš
izvoz, ustvrdio je, dodajući da bi se građani u kompoziciji
sastavljenoj od novih vagona mogli voziti već u rujnu.
Predsjednici uprava triju hrvatskih tvrtki koje su danas potpisale
ugovore, naglasili su da im ti poslovi znače mogućnost povećanja
konkurentnosti i pružanje kvalitetnijih usluga, revitalizaciju
tvrtki, omogućuju daljnji razvoj i usvajanje novih tehnologija, te
zapošljavanje novih radnika. Tako su u Gredelju, zahvaljujući
dobivenom poslu, prvi put uveli robotizaciju zavarivanja. Iz Đure
Đakovića pak ističu da nikad u povijesti tvrtke nisu potpisali tako
veliki ugovor, što će im omogućiti zapošljavanje još 350 radnika,
dok je dosad na projektu restrukturiranja vagona radilo 450
radnika.
Danas isporučeni prvi klimatiziran putnički At vagon prvog razreda
dio je već ugovorenog posla, ukupno vrijednog 327,7 milijuna kuna,
između HŽ-a i Gredelja o rekonstrukciji 48 putničkih vagona. Cijeli
posao trebao bi završiti u idućih 12 mjeseci.
HŽ u svom petogodišnjem planu namjerava nabaviti 1497 novih vagona
i rekonstruirati 255 postojećih u što će uložiti 940 milijuna
eura.
(Hina) nz ds
(Hina) nz ds