SARAJEVO, 16. srpnja (Hina) - Bosanskohercegovački premijer Adnan Terzić i ministar transporta i komunikacija Branko Dokić svojim su izjavama u utorak i srijedu ublažili negativne komentare medija o rezultatima razgovora s
predsjednikom hrvatske Vlade Ivicom Račanom, vođenim u ponedjeljak u Sarajevu.
SARAJEVO, 16. srpnja (Hina) - Bosanskohercegovački premijer Adnan
Terzić i ministar transporta i komunikacija Branko Dokić svojim su
izjavama u utorak i srijedu ublažili negativne komentare medija o
rezultatima razgovora s predsjednikom hrvatske Vlade Ivicom
Račanom, vođenim u ponedjeljak u Sarajevu.#L#
I sam neprijatno iznenađen negativnim ocjenama Račanove ponude da
se i Hrvatska uključi u gradnju dijela cestovnog koridora V c koji
prolazi kroz BiH, Terzić je novinarima u utorak Sarajevu kazao kako
BiH naprosto nije bila u situciji birati jer sama nema novaca ni za
što pa tako ni za izgradnju auto-ceste.
Stoga je bez puno razmišljanja i prihvaćena ponuda privatne tvrtke
"Bosmal" da osigura 300 milijuna eura potrebnih za izradu studije
izvedivosti i ostale projektne dokumentacije.
"Projekt 'Bosmal'-a može propasti samo ukoliko oni ne ispoštuju
elemente koje su sami predložili", kazao je Terzić pojasnivši kako
to znači striktno poštovanje predviđenih rokova.
U intevjuu za "Dnevni avaz" od srijede Terzić je pak istaknuo
kako će rado razmotriti ponudu premijera Račana i iskoristiti
hrvatska iskustva.
Do kraja tjedna trebao bi biti potpisan sporazum između Vijeća
ministara BiH i "Bosmal"-a i od tog trenutka teče četveromjesečni
rok u kojemu ova tvrtka mora prikupiti obećane novce.
U Sarajevu se već čuju glasine kako "Bosmal" neće biti u prilici
sakupiti potrebne novce no Terzić tvrdi kako za to nema nikakvih
naznaka.
Ta je tvrtka u utorak objavila priopćenje u kojemu tvrdi kako će
biti u stanju osigurati svih 2,5 milijardi eura potrebnih za
gradnju auto-ceste. Iz "Bosmal"-a pojašnjavaju kako će prioritet
pri dobivanju poslova imati poduzeća iz BiH a ono što nedostaje
potražit će se "u susjednim zemljama" no neće se ograničiti "samo na
regiju".
Premijer Terzić upozorava kako projekt gradnje ceste koridorom V c
ima smisla samo ukoliko je regionalni.
"Dobro je da su i Hrvatska ali i Mađarska zainteresirani za koridor
V c", kazao je Terzić u intervjuu za "Dnevni avaz" u srijedu dodavši
kako su iskustva Hrvatske u cestogradnji dragocjena.
"Vrlo rado ćemo razmotriti to što nam premijer Račan pošalje i
iskoristiti svako iskustvo koje je moguće primijeniti kod nas",
kazat će Terzić.
On je dodao kako je jedino izvjesno da Hrvatska ne može kao država
dobiti kocesiju za gradnju ceste kroz BiH, no takvu mogućnost je već
u Sarajevu odbacio i sam Račan istaknuvši kako je to posao za
poduzeća, a ne za države.
Ključnim se i dalje čini pitanje hoće li ili ne biti javnog
natječaja za gradnju ceste što je izravna sugestija hrvatske
strane.
Terzić kaže kako će se o tome odlučiti kada se obave nužne
predradnje, a ministar transporta Dokić kaže kako za tim nema
potrebe bude li "Bosmal" učinio što je obećao.
Moguće je, međutim, da "Bosmal" sam odustane od posla pokaže li
studija izvedivosti da se koncesija ne može isplatiti u određenom
vremenskom razdoblju.
Dokić je za list "Oslobođenje" kazao kako su još neke tvrtke
iskazale zanimanje za ovaj projekt no nije želio pojasniti o kojima
se točno radi.
U svakom slučaju, ističe bosanski ministar, vlasti BiH tražit će
načina kako da zaštite sebe i svoje tvrtke.
(Hina) rm br
(Hina) rm br