WASHINGTON, 2. lipnja (Hina/AP) - Pravila kojima se reguliraju prava vlasništva nad medijima na rubu su izmjena koje bi mogle značajno utjecati na to tko odlučuje što Amerikanci vide, čuju i čitaju.
WASHINGTON, 2. lipnja (Hina/AP) - Pravila kojima se reguliraju
prava vlasništva nad medijima na rubu su izmjena koje bi mogle
značajno utjecati na to tko odlučuje što Amerikanci vide, čuju i
čitaju.#L#
Očekuje se da će republikanska većina peteročlanog Saveznog vijeća
za komunikacije (FCC) danas glasovati da se tvrtkama dopusti kupnja
većeg broja televizijskih postaja i, u nekim slučajevima,
istodobno posjedovanje i novina i radijske ili TV-postaje u istome
gradu.
"Kad za tri do pet godina pogledamo unatrag, reći ćemo da je ovo
trenutak kada je izmijenjen medijski krajobraz", kazao je Blair
Levin, bivši dužnosnik FCC-a i analitičar pri ulagačkoj tvrtki Legg
Mason.
Tim se izmjenama suprotstavljaju podijeljeni interesi koji se
protive deregulaciji medija, uz tvrdnju da će popustljivija
pravila izazvati utrku za spajanjima u kojoj će velike tvrtke
progutati medijske kuće, homogenizirati stajališta i umanjiti
lokalni prizvuk u medijima.
Vlada je postojeće zakone o medijskom vlasništvu usvojila između
1941. i 1975. kako bi potakla konkurentnost i spriječila monopol
nad medijima. Predsjedatelj FCC-a Michael Powell, njegovi
republikanski kolege u vijeću, te mnoge medijske tvrtke, tvrde da
su ti zakoni zastarjeli te da ograničavaju rast kompanija i njihovu
konkurentnost u svijetu izmijenjenom kablovskom televizijom,
satelitskim kanalima i Internetom.
Powell je kazao da će nakon popuštanja pravila zasigurno doći do
djelomične konsolidacije u toj industriji, no on ističe kako ne
vjeruje da će doći do "vala masovnih spajanja". "Samo zato što netko
nešto može kupiti, ne znači da za njega ima strateškog i
financijskog smisla to i učiniti", kazao je on. "Postojat će
pravila i ograničenja. Neće biti dopušteno baš sve što bi neka
medijska tvrtka željela učiniti".
Kako je rekao, postojeći zakoni prijete budućnosti slobodne
televizije pritiskanjem konkurentnosti velikih mreža u pružanju
kvalitetnog programa s plaćenim TV programima.
(Hina) gbo vmo
(Hina) gbo vmo