ZAGREB, 12. svibnja (Hina) - Hrvatska inicijativa za konkurentnost dovršila je strategiju konkurentnosti za hrvatski turistički cluster po kojoj se do 2008. predlaže da masovni turizam u Hrvatskoj postupno zamijeni prepoznatljiv i
individualiziran turistički proizvod čime bi se pokrenuo veći razvoj pojedinih regija, ostvarila veća dnevna potrošnja turista, produžila sezona te potaknuo općeniti gospodarski rast.
ZAGREB, 12. svibnja (Hina) - Hrvatska inicijativa za konkurentnost
dovršila je strategiju konkurentnosti za hrvatski turistički
cluster po kojoj se do 2008. predlaže da masovni turizam u Hrvatskoj
postupno zamijeni prepoznatljiv i individualiziran turistički
proizvod čime bi se pokrenuo veći razvoj pojedinih regija,
ostvarila veća dnevna potrošnja turista, produžila sezona te
potaknuo općeniti gospodarski rast.#L#
Taj se cilj, kao i razvoj novih i boljih turističkih proizvoda, može
ostvariti, kako se predlaže strategijom, razvijanjem dugoročnih
kapitalnih sredstava za turizma odnosno (ponovnim) ulaganjem 100
milijuna američkih dolara dobiti od turizma godišnje, te
privlačenjem 50 milijuna dolara novih ulaganja godišnje (posudbom,
izdavanjem novih dionica ili direktnim stranim ulaganjem), dok se
državi predlaže da najmanje 50 posto poreznih prihoda od turizma
ponovo vrati u tu djelatnost.
Time bi se, kako navode iz Hrvatske inicijative za konkurentnost,
pridonijelo ostvarenju strateških ciljeva (do 2008.), među kojima
se ističe utrostručenje dnevne potrošnje po turistu te 40 postotni
rast potrošnje u hotelima. Po podacima WTTC-a (Vijeća za turizam i
putovanje Svjetske turističke organizacije) trenutna prosječna
potrošnja turista u Hrvatskoj je 44,12 dolara po danu, dok bi ta
potrošnja u 2008. trebala dosegnuti najmanje 100 dolara dnevno.
Cilj ovakve strategije je i trostruko povećati broj turista u
razdoblju od listopada do svibnja, u kojem se sada bilježi tek oko
11 posto svih turista, kao i dvostruko povećati broj turista koji
posjećuju lokacije izvan jadranske obale (koje sada posjećuje 10,9
posto gostiju).
Primjenom takve strategije i racionalnijim korištenjem ekoloških,
kulturnih i povijesnih potencijala Hrvatska može, drže u Hrvatskoj
inicijativi za konkurentnost, podići profitabilnost turizma te
smanjiti masovni turizam koji se smatra glavnim uzrokom niskih
prihoda.
Nadaju se i da će hrvatska Vlada, turističke organizacije i
pojedine regije usvojiti elemente ove strategije te ih dopuniti i
konkretno provoditi.
Izrada strategije konkurentnosti hrvatskog turizma uz podršku
Hrvatske inicijative za konkurentnost i pokroviteljstvo agencije
američke Vlade USAID počela je 2002. godine, uz sudjelovanje
turističkih stručnjaka, akademske zajednice i vladinog sektora.
(Hina) tam ds
(Hina) tam ds