ZAGREB, 8. svibnja (Hina) - Prebacivanje skrbi o lokalnim željezničkim prugama na lokalnu samoupravu, neprihvatljivo je većini saborskih klubova zastupnika, ali svi podržavaju modernizaciju željezničkog voznog parka.
ZAGREB, 8. svibnja (Hina) - Prebacivanje skrbi o lokalnim
željezničkim prugama na lokalnu samoupravu, neprihvatljivo je
većini saborskih klubova zastupnika, ali svi podržavaju
modernizaciju željezničkog voznog parka.#L#
U današnjoj objedinjenoj saborskoj raspravi o vladinu prijedlogu
Programa financiranja i upravljanja lokalnim prugama, i Planu
poslovanja HŽ-a za razdoblje od 2003.- 2007., klubovi zastupnika
većinom su kritizirali namjere Vlade da lokalne pruge ne budu više
pod državnom skrbi, jer drže da lokalna samouprava nema novca za
održavanje tih pruga.
Stjepan Živković (Klub HSS) ukazao je na teško stanje u kome se
nalazi 806 kilometara lokalnih pruga. Rekao je da samo na relaciji
Vinkovci-Županja treba izmijeniti 60 posto drvenih pragova, da na
relaciji Vinkovci-Osijek nedostaje 13 kilometara kolosjeka, a 12
kilometara nije razminirano i da za to treba 60 milijuna kuna.
Damir Kajin (Klub IDS) rekao je da će Vlada prebacivanjem
financiranja lokalnih pruga na lokalnu samoupravu, dovesti do
njihova ukidanja i izrazio nadu da će se svi parlamentarni klubovi
tome usprotiviti.
Mario Kovač (Klub HSLS) naglasio je da je vozni park Hrvatskih
željeznica toliko star da se više ne radi o voznom nego o "Jurskom
parku" i da će po ulasku Hrvatske u EU biti zbrisan pred moćnim
željeznicama država EU. "Razlika je među njima kao između Formule 1
i Yuga", rekao je i dodao da je prebacivanje financiranja lokalnih
pruga na lokalnu samoupravu pokušaj Vlade da opere ruke od ukidanja
malih pruga.
Tonči Tadić (Klub HSP) smatra da bi Hrvatska boljim korištenjem
međunarodnih profitabilnih željezničkih koridora Budimpešta-
Rijeka, i Budimpešta-Ploče, mogla financirati i održavanje
lokalnih pruga. Smatra da bi s tim ciljem HŽ, po uzoru na neke
inozemne željeznice, trebao postati suvlasnik 25 posto dionica u
luci Ploče.
Modernizacija željezničke pruge Split-Zagreb, bez obzira što košta
380 milijuna dolara, za Dalmaciju i Hrvatsku je jednako važna kao i
autocesta Zagreb-Split, ustvrdio je.
HSP drži katastrofalnim da ubuduće, lokalne samouprave financiraju
lokalne pruge, jer bi to rezultiralo, kako je rekao, slično kao sa
školstvom, odnosno da standard škole ovisi o imućnosti jedinice
lokalne samouprave.
Miroslav Korenika (Klub SDP) smatra da bi se svi "trebali
otrijezniti". Smatra da bi glavnu riječ oko ukidanja lokalnih pruga
trebao voditi Sabor, ali da županije trebaju preuzeti odgovornost
(obzirom da u državnom proračunu nema previše novca) i utvrditi
koje lokalne pruge doista "život znače".
(Hina) daju/tr sšh
(Hina) daju/tr sšh