ZAGREB/CINCINNATI, 7. svibnja (Hina) - Djeca koja često mijenjaju škole sklonija su poremećajima u ponašanju, tvrde američki znanstvenici.
ZAGREB/CINCINNATI, 7. svibnja (Hina) - Djeca koja često mijenjaju
škole sklonija su poremećajima u ponašanju, tvrde američki
znanstvenici.#L#
Istraživanje stručnjaka Dječje bolnice u Cincinnatiju pokazalo je
da mijenjanje škola ili "školska mobilnost", značajno utječe na
probleme u ponašanju, neovisno o rasi, prihodima ili obrazovanosti
roditelja.
"Roditelji moraju dobro odvagnuti moguće obrazovne prednosti s
emocionalnim i socijalnim učinkom na dijete", izjavila je dr. Mona
Mansour.
Istraživanje je provedeno na 3.285 "školski mobilne " djece u dobi
između 5 i 14 godina. Djeca su mobilna ako su u dobi između 5 i 9
godina pohađala dvije ili više osnovnih škola, ili su između 9 i 14
godina polazila tri ili više škola.
Bihevioralni su problemi mjereni putem odgovora majki na tvrdnje
poput "on/ona je neposlušan", "on/ona ima problema u odnosu s
ostalom djecom", "on/ona je nagao" s "često", "ponekad" ili "uopće
ne". Njihovi su odgovori "prevedeni" u brojčani rezultat, tako da
su viši rezultati pokazivali veći poremećaj u ponašanju.
"Majke školski mobilne djece prijavile su više bihevioralnih
problema od majki ostale djece", rekla je dr. Mansour. "Iako na
temelju samo tih podataka ne možemo zaključiti da mijenjanje škola
uzrokuje probleme u ponašanju, postoji očita veza između ta dva
fenomena", dodala je.
Po njezinim riječima, 14 posto djece je školski mobilno, ponajviše
djeca neudanih majki, majki s nižim obrazovanjem ili onih sa
simptomima depresije.
Mnogi roditelji, osobito u gradovima, napuštaju jednu školu u
korist druge zbog niza razloga, uključujući preseljenja i
financijske razloge.
Liječnici i pedijatri moraju više razgovarati s roditeljima i
djecom o promjenama škole, a u to se moraju uključiti i škole, koje
moraju uvažavati što je najbolje za njihove učenike kada donose
školska pravila, zaključila je dr. Mansour.
(Hina) jšk bcav
(Hina) jšk bcav