ZAGREB, 5. svibnja (Hina) - Ministar posvjete i športa Vladimir Strugar najavio je formiranje ustanove koja će se sustavno baviti vanjskim i unutarnjim vrednovanjem škola i učenika.
ZAGREB, 5. svibnja (Hina) - Ministar posvjete i športa Vladimir
Strugar najavio je formiranje ustanove koja će se sustavno baviti
vanjskim i unutarnjim vrednovanjem škola i učenika.#L#
Uskoro ćemo Saboru uputiti prijedlog za osnivanjem takve ustanove,
a naše je da se pobrinemo za stručne odgovorne ljude koji bi tu
ustanovu vodili, kazao je ministar Strugar na sjednici Prosvjetnog
vijeća nakon što je Vijeće saslušalo i prihvatilo izvješće o
raspoloženju hrvatskih gimnazija za uvođenje državne mature.
Na traženje voditelja projekta dr. Petra Bezinovića Vijeće je
prihvatilo potrebu, a ministar Strugar najavio uspostavu
predmetnih povjerenstava koja će izraditi kataloge znanja i
predmetnih testova za državnu maturu.
Projekt uvođenja državne mature prihvaća 88 posto nastavnika
gimnazija u Hrvatskoj, a njih manje od 12 posto je odbija, rekao je
Bezinović na temelju analize ankete na koju su odgovorili
nastavnici i ravnatelji 90 od 142 gimnazije u Hrvatskoj.
Petar Bezinović izrazio je zadovoljstvo rezultatima ankete kojoj
je cilj doznati stavove nastavnika kao osoba kojih se projekt
izravno tiče te izjavio da bi sličnu anketu trebalo provesti i među
učenicima.
Dobili su puno mudrih i korisnih odgovora od nastavnika, a vjerujem
da bismo dobili i od učenika; jedan ravnatelj gimnazije napravio je
anketu s učenicima i dobio zanimljive odgovore, kazao je
Bezinović.
Dvije-tri škole odgovorile su da ne žele sudjelovati; pokazalo se
da se radi o osobnom stavu ravnatelja.
Nastavnici smatraju da je objektivno i pravedno mjerenje učeničkih
i školskih postignuća najvažniji cilj državne mature.
Bezinović je izrazio zabrinutost podatkom da izvjestan broj
nastavnika sumnja u mogućunost regularnosti državne mature.
Dr. Tomislav Ivančić ukazao je na potrebu jačanja individualnih
sposobnosti i odgovornosti, umjesto mentaliteta da će država ili
netko drugi uvijek rješavati naše obveze.
Dio nastavnika izrazio je bojazan da bi se izabrani predmeti -
namjanje 83 posto nastavnika smatra da bi u državnoj maturi trebali
biti zastupljeni hrvatski i strani jezik te matematika - mogli
favorizirati na štetu drugih, o čemu treba dobro razmisliti, kaže
Bezinović.
Nastavnici žele znati mišljenje fakulteta o potebi državne mature,
te hoće li državna matura zamijeniti klafisikacijske ispite.
Prema prvim dojmovima, fakulteti imaju podijeljeno mišljenje i to
treba dobro raspraviti, rekao je Bezinović.
U rapravi su se čuli prijedlozi da se pored državne ostavi mogućnost
i školske mature, koja bi bila obvezna za učenika koji ne kane
nastaviti školovanje.
Predstavnik Ministarstva znanosti i tehnologije podržao je
projekt, a Prosvjetno vijeće zatražilo da nastavak rada na projektu
bude jednako ozbiljan.
Državnu maturu treba promatrati zajedno s projektom tzv.
"samoevaluacije škola" (vlastitog vrednovanja i ocjenjivanja
škola), koji razvija povjerenje, kultura kvaliteta i odgovornosti
škola za odgoj i obrazovanje, kazao jer Bezinović.
Takvi pristupi napravili su u nekim europskim školama, osobito u
Finskoj, revolucionarne zaokrete.
Glavni cilj uvođenja državne mature je valjano, ozbiljno i pouzdano
mjerenje školskih postignuća, te razvijanja partnerskog odnosa
između učenika i nastavnika, što su potvrdila iskustva iz
Slovenije, rečeno je.
(Hina) iluc az
(Hina) iluc az