ZAGREB, 4. travnja (Hina)- Sudionici dvodnevnog seminara o nastavi povijesti u Hrvatskoj, koji je počeo jutros u Zagrebu u organizaciji Ministarstva prosvjete i športa i uvažavanje preporuka Vijeća Europe, ocijenili su da u hrvatskim
školama vlada dosadna i starinska nastava povijesti koja prenaglašava nacionalne političke teme na štetu opće, društvene i kulturne povijesti.
ZAGREB, 4. travnja (Hina)- Sudionici dvodnevnog seminara o nastavi
povijesti u Hrvatskoj, koji je počeo jutros u Zagrebu u
organizaciji Ministarstva prosvjete i športa i uvažavanje
preporuka Vijeća Europe, ocijenili su da u hrvatskim školama vlada
dosadna i starinska nastava povijesti koja prenaglašava nacionalne
političke teme na štetu opće, društvene i kulturne povijesti.#L#
Jedino što je donekle prihvatljivo u nastavnom planu i programu
jesu uvodne napomene da je nastava povijesti dužna kritički i
objektivno tumačiti povijesne događaje, razloge njihova nastanka i
njihove posljedice, kazao je uvodničar dr. Damir Agičić s
Filozofskog fakulteta u Zagrebu.
Nacionalna povijest zauzima 60 posto nastave, nacionalne manjine
su zapostavljene i pojavljuju se uglavnom u negativnom kontekstu
kao i susjedni narodi koji se pojavljuju kao akteri ratova protiv
Hrvatske, ocijenila je Snježana Koren iz Osnovne škole Eugena
Kumičića iz Velike Gorice.
Ustvrdila je da u tako iskrivljenoj slici svijeta nema mjesta za
zavičajnu povijest niti za buduću Europu i da je onemogućena
izgradnja tolerancije.
Također je rekla da nastava treba osloboditi djecu štrebanja
činjenica koje mogu naći u svakoj enciklopediji, te ih treba
podučiti kritičkom istraživanju i korištenju izvora.
Agačić je ocijenio da u Ministarstvu prosvjete nije bilo dovoljno
političke volje ni za bitne promjene na udžbenicima, pa sve ostaje
na autorima, urednicima i izdavačima.
Voditeljica odjela za podučavanje povijesti Vijeća Europe Alison
Cardwell podsjetila je na preporuke Vijeća Europe koje se, navela
je, suprotstavljaju falsificiranju povijesti i naglašavaju
međusobna razumijevanja različitih zemalja, religija i ideja u
povijesnom razvoju Europe.
"Susjede ne možemo birati, ne bi li bilo bolje živjeti skladno s
njima", navela je.
Ministar prosvjete i športa Vladimir Strugar pozdravio je skup i
izrazio nadu da će dati odgovore na pitanja o sadržaju nastave,
kvalitete udžbenika i metodama interpretacije nastave.
(Hina) iluc sšh
(Hina) iluc sšh