OPATIJA, 21. ožujka (Hina) - Prijedlogom novog zakona o željeznici, koji je prije dva dana upućen u proceduru, predviđa se razdvajanje Hrvatskih željeznica na dvije odvojene tvrtke.
OPATIJA, 21. ožujka (Hina) - Prijedlogom novog zakona o željeznici,
koji je prije dva dana upućen u proceduru, predviđa se razdvajanje
Hrvatskih željeznica na dvije odvojene tvrtke.#L#
Prva bi se bavila brigom o željezničkoj infrastrukturi, njenom
održavanju, te vremenskim iznajmljivanjem željezničkih trasa, a
bila bi u vlasništvu države. Druga bi pak tvrtka bila pružatelj
usluga putničkog i teretnog prijevozu a prihode bi ostvarivala
isključivo na tržištu, pojasnio je član Uprave HŽ-a Damir Tot na
međunarodnom savjetovanju o razvoju i modernizaciji HŽ-a koje je
danas završilo s dvodnevnim radom u Opatiji.
Napomenuo je da željezničke uprave u Europi funkcioniraju na takvom
principu podjele.
Tot smatra da će biti potrebno osnovati državno regulatorno tijelo
koje će nadzirati iznajmljivanje željezničkih trasa (u određenom
vremenu) i kontrolirati rad domaćih i budućih stranih pružatelja
usluga prijevoza.
Govoreći o investicijskom ciklusu HŽ-a, teškom 15,3 milijarde kuna
u razdoblju do 2007., Tot je uvjeren da bi domaća poduzeća mogla
zaraditi gotovo 60 posto tog iznosa u raznim poslovima s HŽ-om.
Stoga je HŽ prije tri dana uputio službeni prijedlog Hrvatskoj
gospodarskoj komori da se pri HGK osnuje društvo domaćih
proizvođača opreme za željeznicu.
Predali smo popis oko 40 tvrtki koje se bave poslovima vezanim uz
željezničku infrastrukturu te 100 tvrtki vezanih uz poslove za
mobilne kapacitete, koje je HŽ verificirao, rekao je Tot, dodajući
da bi osnivanjem takvog strukovnog društva domaći proizvođači bili
konkurentniji i efikasniji u javnim međunarodnim natječajima HŽ-a
za te poslove.
HŽ ove godine u informatizaciju tvrtke namjerava uložiti 100
milijuna kuna, što uključuje nabavku 1000 računala i 500 pisaća,
uvođenje novijih poslovnih informacijskih sustava te lokalnih
mreža.
Na projekt izgradnje komunikacijske optičke mreže za vlastite
potrebe HŽ će ove godine utrošiti 110 milijuna kuna. Mreža bi se
uvela u ovoj godini na oko 600 kilometara koridorskih pruga (od
Botovo do Rijeka te od Zagreba do Tovarnika), a cijeli projekt
izgradnje te infrastrukture, koja bi trebala biti ustrojena do
konca 2004., stajat će oko 350 milijuna kuna.
(Hina) nz ds
(Hina) nz ds