Po riječima Rukavine na negativno poslovanje brodogradilišta najviše su utjecale visoke cijene čelika na svjetskom tržištu i pad vrijednosti dolara u kojima se ugovara gradnja brodova.
Povećanje proizvodnje s dva ili tri na pet brodova na godinu planirano je u okviru programa restrukturiranja brodogradilišta, a do kraja sljedeće godine planira se dodatno povećanje produktivnosti, do 34 posto.
Za gradnju broda riječkim je brodograditeljima sada potrebno 11 mjeseci, u odnosu na prijašnjih 17 mjeseci. U planu je daljnje skraćivanje vremena gradnje broda na osam mjeseci, ali će to biti moguće tek nakon završetka tehnološke obnove brodogradilišta koje je u tijeku.
Rukavina je kazao da će brodogradilište "3. maj" u budućnosti nastojati sklapati ugovore za gradnju brodova slične onom koji je nedavno potpisan s Uljanik Plovidbom. S tim je brodarom prvi put ugovorena cijena gradnje broda u eurima, a brodar je preuzeo rizik promjene cijene čelika na svjetskom tržištu.
Po brodu, u koji je ugrađeno oko 10.000 tona čelika, brodogradilište ostvaruje gubitak od oko 5,5 milijuna dolara, kazao je Rukavina dodavši da je veći gubitak spriječen značajnim povećanjem produktivnosti.
Kretanje cijena čelika na svjetskom teško je predvidjeti, pa će brodogradilištu zbog cijena čelika i nepovoljnog tečaja dolara u sljedećem razdoblju biti potrebna državna potpora, rekao je Rukavina.