Zagrebačka kulturna publika izabrana je za prvu postaju te putujuće izložbe kojom suvremena čileanska umjetnost prvi put prelazi granice svoje domovine da bi se predstavila Europi i svijetu.
Izložbu je otvorio ministar kulture Božo Biškupić istaknuvši kako je riječ o velikoj i značajnoj izložbi iz prijateljskoga Čilea. Izrazio je i ponos što su naši sunarodnjaci već u 19. st. a posebice tijekom protekloga stoljeća pridonosili razvoju čileanske kulture, znanosti i gospodarstva.
Da Hrvatska nije slučajno izabrana za do sada najveći "izlazak" čileanske umjetnosti iz domovine, potvrdio je čileanski veleposlanik u Hrvatskoj Manuel Rawlins Atria. Jer, istaknuo je veleposlanik Atria, Čile ima veliku i uvaženu hrvatsku zajednicu, a Hrvatska je zemlja umjetnosti i istančanoga ukusa u kulturi.
Među likovnim umjetnicima, koji svi još aktivno rade, neki su i međunarodno priznati umjetnici poput Matilde Perez, koja se pedesetih godina prošloga stoljeća obilježenih zanimanjem za apstraktnu i geometrijsku umjetnost priklonila skupini Rectangulo (Pravokutnik) te supružnici Gracia Barrios i Jose Balmes vezani za skupinu Signo (Znak) koja je uvela u svoje radove nove materijale kao karton, cement i štukaturu.
Izložena su i djela Eugenia Telleza te radovi skupine umjetnika koji su u strogim načelima utvrđenim diktaturom tražili način kako pobjeći od tih normi i istovremeno kritizirati sistem. To razdoblje sedamdesetih i osamdesetih godina podudara se s tehnološkim razvojem kada je nastala Escena de Avanazada (Avangardna scena), kojoj pripadaju Lotty Rosenfeld - poznata po svojim video radovima i instalacijama, te Carlos Leppe - eksperimentator raznim medijima kao štos u video, instalacija, kolaž, performans, umjetnost objekta i djelatna umjetnost.
Otvorenju izložbe nazočila je i zagrebačka gradonačelnica Vlasta Pavić te brojni predstavnici diplomatskoga zbora akreditiranoga u Zagrebu.
Izložba je ostvarena na poticaj ministarstva kulture i vanjskih poslova Republike Čile, a u Klovićevim dvorima može se razgledati do 30. siječnja 2005.