Istaknuto je to na danas održanom okruglom stolu na temu "Strukovno obrazovanje u Hrvatskoj i EU" na kojem su sudjelovali predstavnici Ministarstva obrazovanja, znanosti i športa, HOK-a, HGK, HUP-a, Zavoda za školstvo itd.
Predsjednik HOK-a Stjepan Šafran ocijenio je kako je u zadnjih nekoliko godina učinjeno mnogo na području strukovnog obrazovanja, no to još uvijek nije dovoljno za potrebe gospodarstva. Iznio je primjer kako je obrtnicima i dalje veliki problem zaposliti dobrog majstora. Stoga je mišljenja kako je nužno raditi na edukaciji i obrazovanju ljudi te kako školovanje treba prilagoditi potrebama posla, odnosno potrebama gospodarstva.
Državni tajnik za srednje obrazovanje Želimir Janjić složio se kako je potrebno stvoriti fleksibilan sustav strukovnog obrazovanja koji će znati odgovoriti na izazove gospodarstva i novih tehnologija.
Najavio je kako će do kraja godine biti osnovana i Agencija za strukovno obrazovanje, čiji je rad predviđen za početak iduće godine. Agencija će, pojasnio je, između ostaloga imati savjetodavnu funkciju, a bit će i nadležna za istraživanja na području strukovnog obrazovanja, uspostavljanje standarda u strukovnom obrazovanju, pripremu analiza poslovnih procesa, osiguranje informacija tijelima državne uprave itd.
Voditelj Provedbenog konzorcija EU za projekt CARDS u Hrvatskoj Karl Axel kazao je kako Hrvatsku čekaju veliki izazovi prilagodbe sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja prije ulaska u EU. Istaknuo je nužnost uspostave socijalnog partnerstva u strukovnom obrazovanju, odnosno suradnje Vlade, predstavnika sektora strukovnog obrazovanja i predstavnika gospodarstva.
Kako u današnje vrijeme nacionalna tržišta rada više nisu stabilna i predvidiva te ne pružaju zajamčena, cjeloživotna radna mjesta, kazao je Axel, potrebno je da sustav strukovnog obrazovanja i osposobljavanja stvori građane sa širokim znanjem, vještinama i stavovima koji će im pomoći da pronađu svoje radno mjesto u nesigurnoj i promjenjivoj radnoj okolini.
Neke od mjera koje je predložio uključuju pripremu zakona o strukovnom obrazovanju i osposobljavanju, utvrđivanje ciljeva obrazovne politike u strukovnom obrazovanju i izradu temeljnog plana za restrukturiranje sustava strukovnog obrazovanja.