Početkom rujna osnovana je tvrtka "GenTec", hrvatsko trgovačko predstavništvo u Muscatu, glavnom gradu Omana, zajedno sa još jednim arapskim poslovnim čovjekom, u što je dosad uloženo 46 tisuća eura, kazao je glavni direktor te tvrtke i ujedno direktor tvrtke AC Nielsen Hrvatska i Slovenija.
Ta se tvrtka, pojašnjava Galić, neće pojaviti kao uvoznik na omanskom tržištu zbog jake konkurencije, već kao posrednik i "odskočna daska" za hrvatske tvrtke u Omanu.
Preko "GenTec"-a bi hrvatske tvrtke trebale prodrijeti na tržište Omana, zemlje koja uvozi sve, od hrane do vojne opreme, pa tako primjerice sijeno uvoze iz Slovenije i Mađarske.
Hrvatskim izvoznicima nudimo suradnju temeljem partnerskog sponzorskog odnosa, na način da se troškovi dijele razmjerno među sponzorima, kazao je Galić. Pojasnio je da stranci u Omanu ne mogu osnivati tvrtke i posjedovati nekretnine, već da mogu poslovati kroz sponzorski odnos s nekim od Arapa.
To znači da bi tvrtke trebale plaćati neku određenu sumu svaki mjesec, a sponzorski odnos bi trebao prestati kada tvrtka sklopi izvoznički posao, kazao je Galić, dodajući da će njegova tvrtka na to obračunati samo polovicu odobrene izvozničke provizije kao olakšicu hrvatskim tvrtkama u prvoj godini poslovanja.
Navodeći razloge zašto je Oman izabran za osnivanje predstavništva, Galić je kazao da je riječ o jednoj od najrazvijenijih zemalja Arapskog poluotoka s velikom mogućnosti trgovine sa snažnom i stabilnom valutom, slobodnim transferom kapitala i jedinstvenom carinskom stopom za cijeli Arapski poluotok.
Vanjskotrgovinska razmjena Hrvatske i Omana je skromna. U prvih osam mjeseci ove godine iznosila je tek 600 tisuća dolara, od čega se 286 tisuća dolara odnosi na hrvatski izvoz.