Izložba je otvorena uoči sutrašnjeg ZGRAF-a - Međunarodne izložbe grafičkog dizajna i vizualnih komunikacija, na kojoj je Čajka 1999. dobio glavnu nagradu.
Na večerašnjoj je izložbi predstavljeno 15-ak najpoznatijih Čajkinih plakata.
Taj vrhunski umjetnik dizajna započeo je karijeru početkom 80-ih nakon završetka Moskovske umjetničke akademije. Već tada je započeo kao nezavisni umjetnik što je, kako ističu priređivači izložbe, za to doba bila vrlo hrabra i riskantna odluka.
Čajka je krajem 80-ih u razgovoru za časopis Graphis istaknuo kako se u tadašnjem Sovjetskom Savezu nije bilo moguće baviti grafičkim dizajnom "u uvjetima kad nema dovoljno kruha na policama u dućanu, niti potrebe za atraktivnim pakiranjem bilo kojih proizvoda".
Poznavatelji Čajkina opusa ističu da su možda posljedice takvog stanja osobne i društvene neimaštine utjecale na to da je njegov grafički jezik visoko estetiziran, a izbor likovnih elemenata kojima oblikuje vizualnu poruku reduciran na minimum - gotovo do granice nepostojanja.
Za pojmove današnjeg, konzumerizmom uvjetovanog, agresivnog dizajna Čajkin je dizajn "siromašan i nespektakularan", što ne umanjuje njegovu izražajnost, prodornost i britkost dizajnerske ideje. Vladimir Čajka za svoj dizajnerski rad više je puta nagrađivan na najznačajnijim ruskim i međunarodnim izložbama grafičkog dizajna.
Čajkina izložba plakata u studiju Muzeja suvremene umjetnosti ostat će otvorena do 14. studenoga.