Po istraživanju provedenom među 350 tvrtki diljem svijeta, 44 posto njih pridalo je veći značaj izbjegavanju rizika tijekom protekle dvije godine, u pokušaju očuvanja svojeg ugleda u svijetu, sve svjesnijem korporativnih odgovornosti nakon niza skandala, od kojih se vjerojatno kao najznačajniji primjer ističe američki energetski div Enron.
Tvrtka Ernst&Young ustanovila je da su promjene u tome smislu u velikom kontrastu s 1990-ima, kada su tvrtke pod pritiskom stvaranja vrijednosti za svoje dioničare primoravale porezne odjele na pokušaje smanjenja stopa oporezivanja.
To istraživanje pokazalo je da tvrtke sada veći značaj pridaju upravljanju poreznim rizicima, kao što su promjenjivosti poreznih stopa i njihovo usklađivanje, prije nego upravljanju poreznim stopama ili novčanim tijekovima.
"Kompanije i dalje žele ostvariti najveću vrijednost za svoje dioničare, ali ne tako da zauzmu stav prema porezima koji bi škodio njezinom ugledu", tvrdi Mark Weinberger, direktor odjela te računovodstvene tvrtke koji se bavi američkom poreznom praksom.
Važnost upravljanja poreznim rizicima također se odražava u brojnim odlukama vezanim uz poreze koje sada donose uprave kompanija: jedna trećina direktora zaduženih za poreze, kažu da su odgovorni za odobravanje politika o poreznim rizicima, dok dvije trećine njih kaže kako dobiva više smjernica nego prije dvije godine.