Novi, trenutno najmoderniji sustav, omogućuje slijetanje zrakoplova uz minimalno 75 metara vidljivosti uzduž uzletno-slijetne staze i 125 metara pri uzlijetanju dok je vertikalna vidljivost za nove uređaje irelevantna, rekao je Matković.
Do utorka je ZLZ upotrebljavao uređaje koji su omogućavali slijetanje u uzlijetanje pri minimalno 200 metara horizontalne i 30 metara vertikalne vidljivosti što je uzrokovalo kašnjenja zrakoplova i odgodu letova za vrijeme magle.
Po podacima ZLZ-a, godišnje je na području zračne luke u prosjeku 40 maglovitih dana pri čemu se 2 do 3 dana magla zadržava cijeli dan.
Direktor Hrvatske kontrole zračne plovidbe (HKZP) Dražen Ramljak pojasnio je da je sustav zapravo skup uređaja koji na osnovu podataka iz automatske meteorološke postaje uz pomoć automatskog pilota navodi zrakoplov.
Po Matkovićevim riječima, cijena uređaja ne bi trebala premašiti 5 milijuna eura, a cjelokupna investicija realizirana je sredstvima ZLZ-a i HKZP-a.
Glavni direktor ZLZ-a najavio je i druge projekte modernizacije zračne luke, a to su izgradnja posebnog terminala za generalnu avijaciju, otvaranje ureda u središtu Zagreba te obnova i uređenje putničke zgrade.