Relativno blagu presudu, s obzirom na činjenicu da je najmanja moguća kazna za djelo nanošenja tjelesnih ozljeda sa smrtnim posljedicama iznosi godinu dna zatvora, sudac Heinrich Gehrke obrazložio je nepripremljenošću osuđenika na obavljanje složenih radnih zadataka za što je okrivio njihova poslodavca njemačku pograničnu policiju.
Gehrke je vodstvu BGS-a predbacio "katastrofalne greške" u školovanju djelatnika pogranične službe. Primjerice pripreme za složene zadaće vezane uz protjerivanje stranaca koji nakon odbijanja zahtjeva za političkim azilom ili isteka boravišne dozvole nisu dobrovoljno napustili Njemačku, traju samo tjedan dana.
Trojica djelatnika BGS-a su u svibnju 1999. prilikom protjerivanja Sudanca Amira Ageba, koji se nasilno protivio ulasku u zrakoplov, svezali za sjedalo te mu stavili motociklističku kacigu na glavu a kada ni to nije pridonijelo smirivanju situacije graničari su Agebu u sjedećem položaju glavu pritisnuli nadolje zbog čega je došlo do gušenja.
Na nasilna protjerivanja i poteškoće koje pritom dolaze učestalo ukazuju razne udruge za zaštitu ljudskih prava, a na udaru kritike se našla i zrakoplovna tvrtka Lufthansa u čijem zrakoplovu se nemili slušaj i dogodio.
S obzirom na blagu kaznu trojici djelatnika BGS-a moguće je da će oni i dalje ostati u službi.