Govornici na otvaranju 9. azijsko-europskog poslovnog foruma, koji se održava na marginama 5. azijsko-europskog susreta (ASEM) pozdravili su rastuće trgovinske tijekove između dviju regija, u kojima su sjedišta nekih od najvećih korporacija i najbrže rastućih gospodarstava.
ASEM je tržište od 2,7 milijardi potrošača, koje stvara 46 posto svjetskog bruto domaćeg proizvoda (BDP), a na njega otpada 43 posto ukupnog obujma svjetske trgovine. No, po riječima zamjenika vijetnamskog premijera Vu Khoana, još mnogo ostaje za unaprijediti.
"Danas su Azija i Europa jedna drugoj ključni trgovinski i investicijski partneri", kazao je. "Ipak, djelokrug suradnje ne doseže ukupne potencijale dva kontinenta niti ispunjava potrebe u novoj situaciji".
Azijski delegati usredotočili su se na zahtjeve europskim kompanijama da ubrzaju transfer tehnologije azijskim zemljama i korporacijama kako bi potaknuli produktivnost te suzbile golemi jaz u razvoju između dva kontinenta.
Europljani, s druge strane, ističu da bi obje strane trebale rješavati ozbiljne neravnoteže u smjeru trgovine i investicija među tim dvjema regijama. Primjerice, količina europske robe koja se prodaje u Aziji tek je mrvica prema količini azijske robe koja se prodaje u Europi, kazao je Jacques Gravereau, predsjednik francuskog HEC Eurasia instituta.
EU u prosjeku kupuje godišnje azijske robe u vrijednosti 285 milijardi dolara, dok u Aziji ostvaruje prodaju od svega 160 milijardi dolara. Dodatno, rast EU prodaje u Aziji mnogo je niži nego u ostalim dijelovima svijeta, kazao je.
Ostali pozivaju na veće azijske investicije u Europu. "Mi u Europi zalažemo se za prekogranične investicije, no to nije jednosmjerna ulica", upozorio je Gert Vogt, čelnik njemačke delegacije, koji je zatražio od azijskih kompanija da investiraju i pokreću proizvodne pogone u Europi.