Ponude, za pojedine dijelove brodogradilišta, dale su splitska tvrtka Kotero, njemačka tvrtka Iso-Tech Handels i turska tvrtka Tersan.
Na neobvezujućem međunarodnom natječaju brodogradilište je na prodaju ponuđeno u tri cjeline - pogoni u Martinšćici i Vranjicu te dok 11.
Tvrtka Kotero d.o.o. iz Splita ponudila je za pogon remontnog brodogradilišta u Vranjicu jedan milijun eura s obvezom zadržavanja svih oko 50 radnika. Ta je tvrtka priložila poslovni plan po kojemu bi se u Vranjicu gradili ribarski brodovi. Po tom planu ribarske bi se brodice gradile u sklopu državnog programa za razvoj ribarstva, a izgradnja ribarskih brodova bila bi 10 posto jeftinija, kazao je Škrlec.
Ponudu za kupnju pogona u Martinšćici od 6.215.000 dolara te za kupnju pogona u Vranjicu od 109.000 dolara dostavila je njemačka tvrtka Iso-Tech Handels. U ponudi te tvrtke navodi se da su imovinu brodogradilišta pripravni plaćati obročno, u 10 godina.
Turska tvrtka Tersan za kupnju doka 11 nudi 10 milijuna eura, rekao je Škrlec.
No, smisao prikupljanja ponuda i samog natječaja postao je upitan nakon što je Odbor vjerovnika brodogradilišta Viktora Lenca prihvatio prijedlog Hrvatske banke za obnovu i razvoj i donio odluku da je najbolje rješenje stečaja u tom brodogradilištu njegovo podržavljenje, odnosno da država postane vlasnik sve imovine brodogradilišta u pogonu u Martinšćici.
Odbor vjerovnika odlučio je da se pristupi izradi stečajnog plana koji bi predvidio prodaju doka 11 i manjeg pogona u Vranjicu, iznalaženje načina namirenja hipotekarnih vjerovnika brodogradilišta te, u sklopu stečajnog plana, prijenos vlasništva brodogradilišta na najvećeg vjerovnika - državu.
K tomu, Ministarstvo mora, prometa, razvitka i turizma upozorilo je da pri provedbi stečaja treba uvažiti činjenicu da se sva imovina brodogradilišta u Martinšćici nalazi na pomorskom dobru te da zbog toga ne može biti prodana.
Prijedlog podržavljenja brodogradilišta Viktora Lenca dostavljen je Vladi od koje se očekuje konačna odluka.
Brodogradilište Viktor Lenac u stečaju je od prosinca 2003. Najveći vjerovnik je država, putem Ministarstva financija i Hrvatske banke za obnovu i razvoj, koja je tom brodogradilištu odobrila više desetaka milijuna dolara državnih jamstava i zajmova. Među većim vjerovnicima su još Međunarodna financijaka agencija (International Finance Corporation -IFC), koja je dio Svjetske banke, Njemačka razvojna banka (DEG) i nekoliko poslovnih banaka.
(Hina) xhšup yds