Istočnoeuropska poduzeća počela su također očitovati težnju ekspanziji, i to na zapad i na istok, dodaje list, prenoseći izjavu Mladena Kasagića, povjerenika Neumann International-a za središnju i istočnu Europu, da su sve brojniji upiti istočnoeuropskih tvrtki koje se žele širiti u druge zemlje.
"Slovenci su više orijentirani na jugoistok, mnogi su već zastupljeni u Hrvatskoj i Srbiji", ističe Kasagić, dodajući da su istodobno poljska poduzeća više zainteresirana za Ukrajinu i Rusiju, dok Mađari također preferiraju jugoistočnu Europu, Bugarsku, Rumunjsku, ali i Rusiju, prenosi Die Presse njegove riječi.
Težnja ekspanziji prisutna je i kod velikih ali i kod manjih poduzeća, napominje list, navodeći kao primjer slovenskog proizvođača bijele tehnike "Gorenje" i hrvatski koncern za proizvodnju prehrambenih proizvoda "Agrokor", koji je u Mađarskoj kupio tvornicu mineralne vode "Fonyodi" i tvornicu sladoleda "Baldauf".
Spomenuti trendovi očituju se i u statističkim po0dacima pa je Mađarska 2003. zahvaljujući ulasku naftnog koncerna MOL u vlasničku strukturu hrvatske INA-e postala najvažnija zemlja-ulagač u Hrvatskoj dok je u duljem vremenskom razdoblju zauzela četvrtu poziciju - iza Austrije, Njemačke i SAD-a, bilježi Die Presse.