"Na tom sastanku imat ćemo sve odgovore vezane uz eko test i način njegove primjene", rekao je kratko Hini zamjenik glasnogovornika MUP-a Igor Štefanac.
Hrvatski autoklub (HAK) na osnovi dosadašnjih rezultata provedbe eko-testa ispušnih plinova vozila, predviđa da bi znatan dio vozača imao poteškoća pri registraciji svojih vozila.
Prema podacima iznesenim na današnjoj HAK-ovoj konferenciji za novinare, od početka primjene eko testa u travnju 2001. godine, 60 posto pregledanih vozila bez katalizatora nije zadovoljilo uvjete eko testa, ali i 29 posto vozila s ugrađenim katalizatorom.
U prethodne tri i pol godine provedbe, rezultati eko testa prilikom tehničkog pregleda vozila nisu bili uvjet za registraciju. No, po novom Pravilniku o registraciji vozila, koji se primjenjuje od 1. listopada, prolazak eko testa je uvjet za registraciju vozila.
U slučaju neprolaska na eko testu, vlasnik bi ga morati ponoviti, a učini li to u roku osam radnih dana, platio bi 50 posto cijene testiranja.
Odredbe o eko testu ne odnose se na vozila koja kao pogonsko gorivo upotrebljavaju plin te na radne strojevi, motocikle, mopede i sva vozila sa dvotaktnim benzinskim motorima. To se također odnosi na vozila s benzinskim motorima proizvedenima do 1970. i s diesel motorima proizvedenima prije 1980. godine. Cijena eko testa, ovisno o tipu vozila, je između 50 i 94 kune.