Za svako od 29 poglavlja acquis commaunatairea, zajedničke pravne stečevine EU-a, bit će imenovani koordinatori i kontakt osobe. Vlada je također zadužila Ministarstvo europskih integracija da koordinira proces "screeninga".
Iscrpan analitički pregled i ocjena usklađenosti nacionalnog zakonodavstva, u žargonu EU-a "screening", početna je faza u postupku pregovora za članstvo na temelju čega se formiraju pregovoračke pozicije.
Sam "screening" službeno počinje s danom otvaranja pregovora, koji će najvjerojatnije započeti u ožujku sljedeće godine sazivanjem bilateralne međuvladine konferencije Hrvatske i EU-a.
Kako se s tim postupkom ne bi čekalo do otvaranja pregovora, u kontaktima između hrvatske Vlade i Europske komisije dogovoreno je da se započne s procesom prethodne provjere usklađenosti zakonodavstva (prescreening) za sva poglavlja pregovora. Prvi sastanak u procesu prescreeninga održat će se već krajem ovoga mjeseca u Zagrebu od 28. do 30. rujna, a tijekom sljedeća tri mjeseca predviđen je čitav niz takvih sastanaka u Bruxellesu ili Zagrebu. Prescreening konzultacije odvijat će se u sklopu pododbora za pojedina poglavlja Privremenog sporazuma.
Prescreening je vrlo važan jer može uvelike skratiti vrijeme potrebno za screening i ubrzati početak sadržajnih pregovora o pojedinom poglavlju. U slučajevima nekih dosadašnjih zemalja kandidata screening je znao trajati i do pet mjeseci.
Screening, proces izrazito tehničke naravi, provodi se između tijela državne uprave zemlje kandidata i općih uprava Europske komisije.
Tijekom tog postupka Hrvatska će, usmeno i pismeno, odgovarati na upite Europske komisije može li prihvatiti odgovarajuće poglavlje acquisa, namjerava li tražiti prijelazne dogovore u poglavlju koje se analizira, kada namjerava uskladiti svoje zakonodavstvo u pojedinom području itd.
Na temelju screeninga obično se izrađuju "liste neusklađenosti", koje kasnije služe kao podloga za pripremu pregovaračkih pozicija.
Nakon završetka screeninga, Komisija podnosi izviješće s ocjenom usklađenosti Vijeću Europske unije o mogućim problemima tijekom pregovora o svakom poglavlju. Na temelju toga izvješća, Vijeće mora jednoglasno donijeti odluku o otvaranju pregovora o pojedinom poglavlju, polazeći od nacrta zajedničkog pregovaračkog stajališta kojeg je predložila Komisija te pregovaračkog stajališta zemlje kandidata.
U onim područjima u kojima je nacionalno zakonodavstvo već usklađeno s europskim, Komisija će procjenjivati sposobnost institucija da provedu te zakone.
Screening omogućava da se identificiraju problematična područja o kojima će se pregovarati, a na temelju te slike u pregovorima se definiraju moguća izuzeća od europskog zakonodavstva i prijelazni periodi za potpunu usklađenost.
Svako poglavlje pregovora o kojem se postigne dogovor zatvara se samo privremeno i sve do potpisivanja pristupnog sporazuma može se ponovno otvoriti ako se u tom poglavlju acquisa donesu novi propisi ili ako se ispostavi da država kandidat nije ispunila preuzete obveze.