Učinak te odluke donekle će biti ublažen jer će mnogi od 6.000 djelatnika koji bi trebali ostati bez posla biti premješteni u druge kompanije. Riječ je prije svega o uslužnim tvrtkama koje bi se u sklopu plana spašavanja Alitalije trebale odvojiti od matične kompanije, no u kojima bi zrakoplovna kompanija imala vlasnički udjel.
Izvršni direktor kompanije Giancarlo Cimoli rekao je sindikatima tijekom ovotjednih pregovora kako su nužne drastične mjere rezanja troškova, s ciljem uštede 880 milijuna eura u iduće četiri godine. On ima snažnu podršku talijanskog ministra financija Domenicoa Siniscalacoa i ostalih ministara, koji su obećali 440 milijuna eura zajma s državnom garancijom, ali samo pod uvjetom da sindikati prihvate plan oporavka kompanije.
"Vlada nema mogućnosti spašavanja Alitalije s novcem poreznih obveznika", izjavio je talijanski ministar za europske poslove Rocco Buttiglione, koji će uskoro postati povjerenik u Europskoj komisiji.
Prijedlog da se na tisuće radnih mjesta presele iz Alitalije, koja je u 62-postotnom vlasništvu države, u druge kompanije, nailazi na otpor sindikata, koji se pribojavaju da će uslijediti trajna otpuštanja ako Alitalija ne zadrži većinske udjele u tim kompanijama.
Rok za postizanje sporazuma između uprave kompanije i sindikata je 15. rujna. U nekim područjima već je postignut napredak, budući su piloti iskazali spremnost da rade pod istim uvjetima kao i piloti u konkurentskoj Lufthansi, no uz 20 posto niže plaće.
U središtu problema ostaje broj otkaza i buduća struktura Alitalije. Dva prijašnja pokušaja spašavanja ove godine nisu uspjela zbog sindikalnog otpora i podjela unutar vladajuće talijanske koalicije.