Govoreći o tome zašto Vlada namjerava potpisati ugovor s Bechtelom za izgradnju 37 kilometara dionice autoceste od Dugopolja do Šestanovca bez javnog nadmetanja, Kalmeta je rekao da je to zamjena za dionicu autoceste od Zagreba do Siska.
"Ugovor s Bechtelom bez javnog natječaja za navedenu dionicu je zamjena za dionicu autoceste od Zagreba do Siska. Ta zamjena dionica autoceste Bechtelu je omogućena izmjenom ugovora broj 2 koji je 19. prosinca 2003. potpisao upravo bivši ministar Čačić", rekao je ministar Kalmeta.
Kalmeta je zatim citirao odredbu ugovora kojeg je potpisao bivši ministar Čačić, a u kojoj stoji da se dionica autoceste Zagreb - Sisak može zamijeniti nekom drugom.
U nastavku je ministar Kalmeta podsjetio da je bivša koalicijska vlast nakon što je 2000. preuzela vlast pokušala osporiti ugovor između hrvatske Vlade i američke tvrtke Bechtel. "Koalicija je željela pokazati da je taj ugovor štetan i tako su izgubili dvije godine vremena, nakon čega su nastavili su Bechtelom", rekao je Kalmeta upitavši "zašto odmah nisu nastavili s Bechtelom".
Ministar Kalmeta je zatim rekao da je ugovor koji Vlada namjerava potpisati s Bechtelom za izgradnju dionica autoceste od Dugopolja do Šestanovca profesionalan i ne dopušta nikakve manipulacije. Notorne su gluposti, izjavio je Kalmeta, priče o nekakvim mutnim radnjama. Ustvrdio je da su se upravo u prošle četiri godine događale mutne radnje jer su, kako je rekao, neki ministri, uključujući i Čačića, radili sa svojim tvrtkama u izgradnji autocesta.
"Bivši premijer Račan je sve to pokrivao i štitio. Oni su ti koji imaju najmanje pravo govoriti o ugovoru s Bechtelom", rekao je Kalmeta.
Ministar je najavio da će se sastati s predstavnicima hrvatskih građevinara i odbacio teze po kojima domaći građevinari neće imati posla.
Ovoga trenutka izvodi se radovi na dionici Rijeka - Rupe, počinje izgradnja još nekih dionica, nastavljamo s dionicom Zagreb - Macelj i svugdje grade hrvatski građevinari. S obzirom na planiranu količinu radova u iduće četiri godine, hrvatski građevinari će imati punu zaposlenost, rekao je Kalmeta. I na ovoj dionici od Dugopolja do Šestanovca 60 posto će graditi hrvatski građevinari, odnosno to će biti uvjet u ugovoru s Bechtelom, najavio je Kalmeta.
Ponovio je da su cijene gradnja koje se postižu na javnim nadmetanjima gotovo jednake onima po kojima će Bechtel graditi.
Ministar je na kraju konferencije za novinare u zadarskoj Gradskoj vijećnici još jednom pitao zašto dužnosnici bivše vlasti, "najglasniji kritičari, nisu napisali drukčiji ugovor s Bechtelom".