Prema podacima koje su objavila udruženja čeških uvoznika automobila, te poljske automobilske industrije SAMAR, prodaja vozila Volkswagen i Škoda u Poljskoj je na godišnjoj razini u prvih šest mjeseci ove godine porasla 14,5 posto, na 32.948 automobila.
Ta je stopa rasta bila brža nego ona ostvarena na cjelokupnom tamošnjem tržištu automobila od 12,5 posto u istome razdoblju.
VW i Škoda zauzeli su, tako, 17,1 posto poljskog tržišta novih putničkih automobila, u usporedbi sa 16,8 prije godinu dana.
No, istodobno je prodaja tih dvaju proizvođača u Češkoj pala za 10 posto, na 36.581 vozilo. Taj je pad bio manje izražen od 12-postotnog pada prodaje na cjelokupnom češkom tržištu novih automobila, na 67.774 vozila.
Sa Škodom kao vodećim češkim proizvođačem automobila, ta su dva branda osvojila 54-postotni udjel na tržištu novih automobila, tek nešto više od prošlogodišnjih 53 posto.
Na češkom tržištu, iza VW-a se našao Ford, s 3.465 prodanih automobila i tržišnim udjelom od preko 5 posto. No, u Poljskoj su VW i Škoda zajedno bili iza Fiata, koji i dalje drži vodstvo na tržištu s 34.207 prodanih vozila, ili 17,7-postotnim udjelom.
Dvije su agencije istakle, međutim, kako je prodaja novih vozila bila potaknuta visokim stopama rasta u razdoblju od siječnja do travnja, no da je počela slabjeti nakon priključenja Poljske i Češke Europskoj uniji u svibnju.