menadžmenta i empirijsko istraživanje u Hrvatskoj)", autora Fikrete Bahtijarević - Šiber i Pere Sikavice.
Kako je istaknuto na promociji, cilj je autora bio utvrditi da li se, i u kolikoj mjeri, podudaraju teorija i praksa menadžmenta u Hrvatskoj.
Knjiga je strukturirana u 14 poglavlja i prema riječima autora, namjenjena je prvenstveno hrvatskim menadžerima, ali i svima koji su zainteresirani za stanje manadžmenta u Hrvatskoj.
Namjera empirijskog istraživanja, pak, bila je istražiti postojeće stanje menadžmenta u Hrvatskoj te uočiti probleme, kao i ponuditi odgovor za njihovo rješavanje.
Kao instrument istraživanja autorima je poslužio anketni upitnik sastavljen od 82 pitanja, strukturirana u 11 tematskih cjelina. Ukupno je distribuirano 949 upitnika, a valjani odgovori dobiveni su od 386 anketiranih menadžera iz 50 poduzeća u Hrvatskoj. Dio odgovora autori su prikupili 2000. godine, a zbog nedovoljnog odaziva istraživanje je nastavljeno do 2003. godine.
Istraživanje je između ostaloga pokazalo kako se tipičan hrvatski menadžer po brojnim svojim karakteristikama bitno ne razlikuje od svojih kolega u svijetu. Neznatne razlike, ukoliko postoje, pokazuju primjerice kako je u zapadnoeurospkim i sjevernoameričkim kompanijama dominantna kategorija menadžera nešto mlađa nego u Hrvatskoj, gdje menadžeri u prosjeku imaju između 41 i 45 godina.
Isto tako, radni staž hrvatskih menadžera nešto je kraći, a rasponi rukovođenja za tipičnog hrvatskog menadžera nešto su širi nego za menadžere u svijetu, posebice za one na višim razinama.
Predsjednik Uprave koncerna Agrokor Ivica Todorić istaknuo je kako je ova knjiga značajna za hrvatsko gospodarstvo te dodao kako današnji menadžeri, ukoliko nemaju viziju i ne razumiju strategiju te ako nisu pripremljeni na izazove globalizacije postaju neuspješni.
Prema riječima dekana zagrebačkog Ekonomskog fakulteta Ivana Lovrinovića, bez menadžmenta se ne može očekivati kvalitetan i dobar rezultat.