Istaknuto je to na predstavljanju istraživanja na u ponedjeljak započetom Tjednu odnosa s javnošću "Piarum".
Istraživanje su tijekom travnja ove godine, na uzorku od po 500 stanovnika u svakoj zemlji, provele slovenske i hrvatske PR agencije Pristop i Premisa. Premisa je i organizator prvog "Piaruma" koji se do 1. srpnja istodobno održava u Zagrebu i Rijeci.
Ispitanici su iznosili stavove o 12 problemskih pitanja, među kojima i o slovenskom pravu izlaska na otvoreno more, Sv. Geri, hrvatskom ekološkom pojasu, NE Krško, Ljubljanskoj banci, prelasku granice, ulasku u EU, izgradnji autocesta te slovenskim turistima u Hrvatskoj.
Takav pristup otkrio je da među državama postoje određeni problemi koji su posljedica različitih interesa obje države, kao i da će zahtijevati obostrano rješavanje, najvjerojatnije arbitražom ili kompromisima, istaknuo je Dejan Verčić iz slovenske agencije Pristop.
Pokazalo se, dodaje, i da postoje određeni problemi čije će rješavanje ovisiti samo o jednoj strani, a tu je skupinu problema označio prvenstveno komunikacijskom. To znači da će rješavanje tih problemi najviše ovisiti o kvalitetnijoj komunikaciji i boljem poznavanju stavova druge strane, kazao je Verčić.
Primjerice, istraživanje pokazuje da su Hrvati uvjereni da ih slovenska (prometna) policija u određenoj mjeri diskriminira, kao i da im slovenska granična policija neprimjereno otežava prelazak slovensko–hrvatske granice.
To će, ističe Verčić, zahtijevati provjeru kod slovenske policije. Ako se to pokaže točnom, radi se o neprofesionalnom ponašanju, koje je nužno ispraviti, a u svakom bi slučaju slovenska policija trebala hrvatskoj javnosti pojasniti i dokazati da se ponaša profesionalno i da nema diskriminacije, naglasio je.
S druge pak strane Hrvatska bi morala uvažiti i ozbiljno se suočiti s u istraživanju izraženim uvjerenjem slovenskih građana da nisu dovoljno cijenjeni turisti na hrvatskoj obali. Treba proučiti zašto se slovenski turisti u Hrvatskoj ne osjećaju dobrodošli, te ako treba promijeniti ponašanje i komunikacijom osigurati da se Slovenci osjećaju kao cijenjeni i dobrodošli gosti, rekao je Verčić.
Kao zanimljivost iznosi i da Slovenci, prema istraživanju, žele pomoći Hrvatskoj pri ulasku u EU, dok Hrvati u to ne vjeruju ili toga nisu svjesni.
Prema riječima Kristine Laco iz Premise, istraživanje je provedeno primjenom tzv. koorijentacijske teorije, a uz telefonsko anketiranje građana tijekom travnja su praćene i medijske objave u središnjim televizijskim informativnim emisijama (Dnevnik) na temu susjeda na prvom programu Slovenske i Hrvatske televizije.