Iako se izvješća većinom odnose na trenutni, a ne definitivan booking kod organizatora putovanja, i ne uključuju individualne dolaske turista (koji u Hrvatskoj čine dvije trećine od ukupnih turista), dobra su osnova za prognozu popunjenosti hotelskih kapaciteta i ishoda cijele sezone.
Temeljem toga u HTZ-u su mišljenja da će i ova sezona biti dobra, te da će se uspjeti ostvariti planirani porasti fizičkog i financijskog turističkog prometa. Pri tome su moguća i iznenađenja (i plus i minus), jer dosta inozemnih putnika, zbog iskustava iz prošlih godina, još uvijek čekaju povoljniju last minute ponudu, a i sve se više putuje u individualnoj organizaciji, direktnim rezerviranjem, uz pomoć Internet pretraživača.
Česte primjedbe u pristiglim izvješćima su i na povećane cijene hrvatske hotelske ponude, pri čemu problem nije samo u nepovoljnom odnosu tečaja dolara i eura, nego i u nedovoljnoj ravnoteži podizanja cijena i kvalitete usluge.
Na najznačajnijim tržištima za hrvatski turizam, u Njemačkoj, Austriji, Italiji, Sloveniji, Češkoj i Mađarskoj, odakle dolazi najveći broj gostiju, trenutna situacija bookinga varira od pozitivnog do negativnog, no opća je ocjena da će se s tih tržišta ipak u konačnici zabilježiti blagi porasti. Velika su očekivanja i od individualnih "automobilskih" gostiju s tih tržišta posebno zbog novih autocesta.
U Njemačkoj i Austriji negativni trend bukinga s početkom godine sada se blago smanjuje, ali još uvijek nije na očekivanoj razini turoperatora. Dok neki bilježe i do 20 posto manji booking kod drugih je isto toliki porast. Rezultati bookinga variraju i s obzirom na destinaciju, Dalmacija i posebno Dubrovnik se prodaje bolje nego primjerice skuplja Istra, a bolje idu i zrakoplovni i autobusni od automobilskih programa. Više se traže i skuplje kategorije smještaja od onih jeftinijih.
Kod Talijana, koji se tradicionalno kasnije odlučuju za odmor, i koji su u Hrvatskoj na drugom mjestu među stranim turistima, potražnja varira iz tjedna u tjedan i opća je ocjena neizvjesnost. No, kako konkurenti trenutno ne bilježe bolje rezultate od Hrvatske za očekivati je da će konačni rezultat biti pozitivan.
Iako se i iz Slovenije i Mađarske žale na cijene iz tih zemalja stižu ohrabrujuće vijesti te se očekuju oko 10 posto bolji rezultati nego lani.
U Češkoj neki touroperatori bilježe bolji, neki slabiji booking, no opća je ocjena da će se u najboljem slučaju ove godine ponoviti lanjski rezultati, pri čemu se predviđa i da će Hrvatska biti ljetni hit s najmanje milijun čeških turista.
(Hina) xtam yds